Prototyp kosmické lodi Starship SN8 dostal horní kužel a chystá se předvést placák

Prototyp připravované kosmické lodi Starship zvaný SN8 minulý týden úspěšně absolvoval statický zážehový test a byl vybaven horním kuželem (nose cone). Tuto událost pochopitelně okomentoval i Elon Musk:

Podle serveru Teslarati je to vůbec poprvé, co nějaký prototyp Starshipu tento kužel dostal. Kromě toho jde o druhý prototyp disponující aerodynamickými klapkami.

SN8 se nyní může chlubit celkovou výškou 165 stop, tedy cca 50 metrů – a připravuje se na testovací let do výšky 18 kilometrů. Tomu by však měl předcházet další zážehový test.

Půjde-li vše dobře, můžeme se těšit na hodně zajímavou podívanou. Odborníci se totiž domnívají, že SN8 během zkušebního letu předvede neobvyklý manévr, tzv. „placák“ („belly-flop“):

„Pokud to bude fungovat, půjde o nejbláznivější kousek raketové gymnastiky od přistání Falconu 9,“ konstatoval Lars Blackmore ze SpaceX.

Diskuze (32) Další článek: Jak vypadá současný stav GPS a na co se můžeme těšit v nejbližších letech

Témata článku: Vesmír, Technika, SpaceX, Prototyp, Elon Musk, loď, Starship, Zkušební let, Kužel, NASASpaceFlight, Přistání, Kos, Teslarati, Kosmická loď

Recenze hry Gungrave G.O.R.E. Jedním slovem mlátička. Aneb když hra nemá co více nabídnout

Old school akční rubačka, která je i přes to, že se občas snaží, intelektuálně prázdná až hanba.

Michal Drmla