Prozkoumejte vzdálené exoplanety prostřednictvím virtuálního simulátoru NASA

Už jste někdy snili o tom, že se podíváte na nějakou cizí planetu? Využijte služeb cestovní kanceláře Exoplanet Travel Bureau, která vám umožní vypravit se do vzdálených hvězdných systémů. Tedy alespoň virtuálně.

Můžete se těšit například na krvavě rudou oblohu Trappist-1e, tedy exoplanety, o níž zrovna nedávno vyšlo najevo, že má s největší pravděpodobností železné jádro.

Stejně tak si můžete prohlédnout Kepler-16b. Ta je součástí systému připomínajícího Tatooine z legendárních Hvězdných válek a jde o dosud největší objevenou planetu obíhající dvě hvězdy.

Nebo… co třeba vydat se na Kepler-186f, kde je podle NASA „tráva vždy červenější“? Tato exoplaneta obíhá kolem hvězdy, která je mnohem chladnější a... jak už vás asi napadlo... červenější než naše Slunce. Nachází se v tzv. obyvatelné zóně, ale momentálně není jasné ani to, zda má pořád ještě atmosféru.

Což je ostatně věc, kterou Exoplanet Travel Bureau zdůrazňuje u každé nabízené planety – zatím jsme je nemohli pořádně prostudovat a byť o nich již určité věci víme, naše znalosti jsou stále velmi omezené.

Vyčerpávající článek o způsobech, jakými se exoplanety v současné době „loví“, si můžete přečíst zde.

Váš názor Další článek: Týden Živě: Co neukázal Apple, závislost na internetu a úspěšný přenos myšlenek

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, NASA, Slunce, Exoplanety, Simulátor, Cestovní kancelář, Kepler, Určitá věc, Hvězda, Vzdálená exoplaneta, Cizí planeta, Planeta, Hvězdná válka, Hvězdný systém, Železné jádro, Současná doba, Vyčerpávající článek, Největší pravděpodobnost

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

** Systém Windows 10 umí spoustu užitečných drobností ** O mnoha praktických funkcích pravděpodobně ani nevíte ** Poznejte užitečné tipy, které se vám mohou hodit každý den

WALL-E vyfotil Zemi ze vzdálenosti 1 milionů km

** Malá sonda s přezdívkou WALL-E pořídila fotografii Země a Měsíce ze vzdálenosti 1 milionů km ** CubeSat letí se sondou InSight k Marsu ** InSight přistane na Marsu 26. listopadu

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

** Total Commander je na Windows takřka legendou ** Licence však stojí více než tisíc korun ** Našli jsme pro vás deset alternativ dostupných zdarma

Šéf amerického Red Hatu: Odpojte Brno od internetu a zhroutíme se

** V Česku najdete hromadu skvělých vývojářů ** Mnozí z nich přispívají do open-source ** Třeba v brněnském Red Hatu

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

** Teplotní extrémy dokážou překvapit. Seznamte se s rekordy v Česku i ve světě ** Rekordní hodnoty jsou mnohdy až k neuvěření ** Zjistěte, kdy ke bylo největší horko, zima, déšť či vítr

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.