Exoplanety | Simulátor

Prozkoumejte vzdálené exoplanety prostřednictvím virtuálního simulátoru NASA

Už jste někdy snili o tom, že se podíváte na nějakou cizí planetu? Využijte služeb cestovní kanceláře Exoplanet Travel Bureau, která vám umožní vypravit se do vzdálených hvězdných systémů. Tedy alespoň virtuálně.

Můžete se těšit například na krvavě rudou oblohu Trappist-1e, tedy exoplanety, o níž zrovna nedávno vyšlo najevo, že má s největší pravděpodobností železné jádro.

Stejně tak si můžete prohlédnout Kepler-16b. Ta je součástí systému připomínajícího Tatooine z legendárních Hvězdných válek a jde o dosud největší objevenou planetu obíhající dvě hvězdy.

Nebo… co třeba vydat se na Kepler-186f, kde je podle NASA „tráva vždy červenější“? Tato exoplaneta obíhá kolem hvězdy, která je mnohem chladnější a... jak už vás asi napadlo... červenější než naše Slunce. Nachází se v tzv. obyvatelné zóně, ale momentálně není jasné ani to, zda má pořád ještě atmosféru.

Což je ostatně věc, kterou Exoplanet Travel Bureau zdůrazňuje u každé nabízené planety – zatím jsme je nemohli pořádně prostudovat a byť o nich již určité věci víme, naše znalosti jsou stále velmi omezené.

Vyčerpávající článek o způsobech, jakými se exoplanety v současné době „loví“, si můžete přečíst zde.

Váš názor Další článek: Týden Živě: Co neukázal Apple, závislost na internetu a úspěšný přenos myšlenek