Vesmír | NASA

Průlomové rozhodnutí: NASA oznámila misi k Saturnovu měsíci Titanu

NASA oznámila, že v rámci projektu Dragonfly plánuje vyslat stejnojmennou kosmickou sondu na Saturnův největší měsíc Titan.

Dragonfly by měl být dron s osmi rotory, který bude létat nad povrchem Titanu a prozkoumávat různá místa. Předpokládá se, že během dvou let urazí cca 180 kilometrů.

Bude to vůbec poprvé, kdy NASA k takovémuto účelu účelu využije vícerotorové zařízení. Pokud vše půjde podle plánu, Dragonfly opustí naši planetu v roce 2026, přičemž cesta na Titan mu potrvá 8 let.

Dron bude vybaven nástroji, které mu umožní pátrat po stopách mimozemského života – organických sloučeninách atd. Rozhodně ale nepůjde o procházku růžovým parkem.

Na Titanu totiž panují silné mrazy (kolem -185 °C) a jeho atmosféra je velmi hustá. Jinak řečeno, tamější letové podmínky se výrazně liší od těch pozemských. Výhodou je ovšem nízká gravitace.

Právě díky výše zmíněné husté atmosféře by se na Titanu mohla vyskytovat nějaká forma života. Například administrátor NASA Jim Bridenstine dotyčný měsíc popisuje coby vesmírné těleso, které je nejvíc srovnatelné s ranou Zemí.

Diskuze (22) Další článek: Zítra se setkají prezidenti USA a Číny. Budou řešit obchodní dohodu, která je nadějí pro Huawei