Trochu mi přijde, že se tu plete příčina a důsledek.
Super, můžeme baterky použít v úložištích! Která bychom ale nepotřebovali, pokud bychom nechtěli mít tolik baterek...
10 let je maximální uvažovatelná životnost lipolky. Pak její vnitřní odpor naroste tak, že se dostane o řády mimo specifikace a nemá to dál smysl. LTO baterie na 10 letech končí definitivně. LiFe může teoreticky vydržet i 30 let, ale za cenu katastrofálního výkonu i množství uchované energie. Ale nenapsal jsem to pro to, abychom se přeli o životnosti baterií - těch 7 - 10 let je dneska celkem ověřená životnost, pak se dostáváte pod 70% kapacity, obrovský vnitřní odpor, z toho plynoucí problémy podat výkon, kolísavé napětí, problémy s dobíjením, nafukování, selhávání článků.... Jen Toyoty dávají běžně víc.Kdybyste měl pravdu, pak by nebyl takový problém postavit stacionární úložiště baterií s vysokou účinností, rychlým nabíjením/vybíjením a jako bonus se životností 50 let, když v autě je podle vás 10 let daleko pod běžnou životností, a navíc autem život baterie teprve začíná, že. Kdybyste měl pravdu, tak by olověné baterie už dávno neexistovaly a všechny UPS nebo ostrovní systémy by dávno běžely jen na opotřebovaných autobaterkách.