Zase bláboly, jedná se o zkoušku demo, pro dané, silně specifické využití. Pochopitelně, že v tomto případě si mohu hrát, s přístavy bez obsluhy, lodičky mám pěkně na dohled, nejedná o velké kolosy jakými jsou zaoceánské lodě. Takže si v klidu připravím bateriový blok (Norsko má téměř 100% elektřiny z vodních elektráren), pak jen měním a zatím se mi ostatní nabíjí. Kdyby měla být na baterie opravdu velká loď, nejen nákladní, ale třeba i výletní, budou baterie polykat tuny výtlaku a budou tak objemné, že je nebude možné měnit, ale týdny dobíjet - NESMYSL, nejen logistický, ale ekonomický i ekologický. Lodě potřebují co největší tonáž, co nejrychlejší doplnění provozních kapalin i paliva, nakonec čím se asi ty baterie nabíjí? Tak proudem z obnovitelných zdrojů zcela jistě ne, protože takový proud je nepoužitelný a musí být stabilizován i usměrněn fosilními / jadernými zdroji. TAK TO JE.
> Proti elektromobilitě aut nic nemám, komu stačí slabý dojezd, v zimě mráz a výbavou chudé auto za mnoho $ prosím, ALE ZA SVÉ VÁŽENÍ, ZA SVÉ, DOTACE 0, pak ano.
> U nás v kolonii, by naprosto stačilo jako v Ostmarce, vystrnadit většinu kamionů na železnici, tam napájení máme, elektrické i z jaderných zdrojů - čistých zdrojů.