První autonomní lodě s elektrickým pohonem vyplují v roce 2020, nahradí kamiony

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 19

Názory k článku

avatar
14. 05. 2017 13:10

Zase bláboly, jedná se o zkoušku demo, pro dané, silně specifické využití. Pochopitelně, že v tomto případě si mohu hrát, s přístavy bez obsluhy, lodičky mám pěkně na dohled, nejedná o velké kolosy jakými jsou zaoceánské lodě. Takže si v klidu připravím bateriový blok (Norsko má téměř 100% elektřiny z vodních elektráren), pak jen měním a zatím se mi ostatní nabíjí. Kdyby měla být na baterie opravdu velká loď, nejen nákladní, ale třeba i výletní, budou baterie polykat tuny výtlaku a budou tak objemné, že je nebude možné měnit, ale týdny dobíjet - NESMYSL, nejen logistický, ale ekonomický i ekologický. Lodě potřebují co největší tonáž, co nejrychlejší doplnění provozních kapalin i paliva, nakonec čím se asi ty baterie nabíjí? Tak proudem z obnovitelných zdrojů zcela jistě ne, protože takový proud je nepoužitelný a musí být stabilizován i usměrněn fosilními / jadernými zdroji. TAK TO JE.
> Proti elektromobilitě aut nic nemám, komu stačí slabý dojezd, v zimě mráz a výbavou chudé auto za mnoho $ prosím, ALE ZA SVÉ VÁŽENÍ, ZA SVÉ, DOTACE 0, pak ano.
> U nás v kolonii, by naprosto stačilo jako v Ostmarce, vystrnadit většinu kamionů na železnici, tam napájení máme, elektrické i z jaderných zdrojů - čistých zdrojů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 05. 2017 19:59

Ještě že v téhle oblasti funguje víceméně volný trh, takže elektrické mezikontinentální lodě se objeví jedině v okamžiku, kdy to bude dávat smysl (klidně i marketingový). Jedině tak proti tomu nic nemám.Ale jak je tu psáno, vzhledek k tomu volnému trhu je to docela nereálné, protože existují mnohem levnější a snažší zdroje pohybu. V takových lodích se často najdou třeba celé továrny na boty s hromadou malých číňánků u verpánků. To není tahač na jeden kontejner.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 05. 2017 19:17

Tohle mi dává daleko větší smysl, než autonomní auta. Nakonec i na těch pirátských cestách... Tady piráti nemají koho vzít jako rukojmí. Pokud bude dost náročný se na loď dostat, nebude pro ně zajímavá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 05. 2017 18:36

Autonomní plachetnice jako náhradu kamionů zkoušet nebudou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 05. 2017 16:14

Velké nákladní lodě tráví dneska 90% času na oceánu a v přístavu zůstanou obvykle méně než den. Nebudu-li řešit cokoliv jiného, zajímal by mě vymyšlený způsob nabíjení... Už jenom to, že na nabíjení takových kolosů rozhodně nemáme připravenou elektrickou infrastrukturu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 05. 2017 16:00

ved aj ta ochrana proti piratom moze byt automaticka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor