První britská astronautka: „Mimozemšťané rozhodně existují, mohou pro nás být neviditelní.“

The Observer v neděli zveřejnil rozhovor s první britskou astronautkou Helen Sharman. Ta v něm mj. prozradila, že je pevně přesvědčena o existenci mimozemšťanů.

Šestapadesátiletá chemička pochopitelně netvrdí, že by nějaké extraterestriální organismy spatřila během své někdejší mise na stanici Mir. Stejně jako řada jiných lidí se ale domnívá, že vesmír je zkrátka příliš velký, než aby Země byla jedinou planetou, na níž se vyskytuje život.

„Mimozemšťané existují… Ve vesmíru je tolik miliard hvězd, že v něm musí být i nejrůznější formy života,“ argumentuje.

Odhalili bychom je vůbec?

Sharman rovněž konstatovala, že tyto formy se vůbec nemusí podobat těm pozemským. V krajním případě by se od nich mohly lišit natolik, že by pro nás byly doslova neviditelné.

Jinak řečeno, takové tvory bychom nezaznamenali dokonce ani v případě, že bychom je měli přímo pod nosem (tedy na naší vlastní planetě).

„Budou jako ty a já, složeni z uhlíku a dusíku? Možná ne,“ řekla rodačka ze Sheffieldu, která momentálně působí na Imperial College London. „Je možné, že jsou tady právě teď a my je prostě nemůžeme vidět.“

Titulní foto: FolsomNatural, CC BY 2.0