"Klíčovou komponentou každého autonomního vozu je rotační" ne neni, tesla zadny nema a dokaze sama projet mestem v realnem provozu: https://www.youtube.com/watch... podobnych videi najdete spoustu
A proto pak dochází k takovým nehodám, že narazí do bílého kamiónu, protože na kameře nebyl pořádně vidět. S lidarem by se ta nehoda nestala.
jakoze nikdy? ze lidar zarucuje 100% bezpecnost? mimochodem, tesla nema lidar, ale ma radar a jak vidite, ani to neni na 100%. Mimochodem, waymo lidar ma a presto havaruje a dokonce zabiji lidi.
Tesla není autonomní vozidlo. I když to své šidítko pojmenovávají jako autopilota, tak i sám velký Musk prohlásil, že autopilot není autopilot, ale jenom "lepší" asistent a je třeba lidský dohled.
to je slovickareni. Jak lze videt na videu, tak to auto je schopne plne autonomni jizdy v beznem provozu. Neni to garantovane nebo doporucovane, ale evidentne to funguje. A podobnych videii je opravdu hodne. To byla pouze reakce na tvrzni, ze bez lidaru to nejde.
Není. 😝
...a lidar, z jehož dat mohou inženýři taktéž detekovat kužele (dle barvy) ...Od kdy Lidar poskytuje barvy? Ten snad vytváří model na základě měření vzdálenosti pomocí optických paprsků.
Lidar dává také informace ohledně odrazivosti. A na základě téhle informace lze celkem přesně určit aspoň hrubý odstín (jasne se pozná rozdíl mezi žlutou a modrou, ale třeba mezi zelenou a modrou je to o dost horší)
Odrazivost je závislá hlavně na materiálu a struktuře povrchu. Takže možná dokážu poznat rozdíl mezi vyleštěným kusem kovu a gumovou pneumatikou, ale určitě nezjistím, jestli je plot natřený na modro, nebo na růžovo...
Vysokoproudý 400V motor? :-O :-O :-O (blicí smajlík)
No, pokud tam při napětí 400V teče proud v řádově stovkách ampér, tak by to označení se skřípěním zubů šlo přijmout. I když vysokonapěťový motor by bylo adekvátní označení.
Zajímavý článek. Doufám, že se časem podaří urychlit rozpoznání překážek ze záběrů kamer a LIDAR bude jen pomocný např. v náročných meteorologických podmínkách (mlha, hustý déšť, sněžení apod.). Rozpoznání okolních překážek/vozidel mohou také pomoci radary 24/77 GHz.
Všechno je to jenom o dostupném výpočetním výkonu. Čím rychlejší výpočty chci, tím víc ho musím mít k dispozici. Jenže vozit s sebou násobně více hw znamená vyšší hmotnost, větší zabraný objem, větší spotřebu energie (menší dojezd),...
Vypocty musi byt predevsim efektivni, Jetson je fajn, ja ted zapasim s googlem edge 🙂, sve ma hlavni limit v efektivite vypoctu.
Ano, vybavíme auta 20 radary pokud možno s co největším výkonem a za 20 let se budeme divit proč máme nemocnice plné lidí s rakovinou a už je ani nemáme kam dávat. Podle mne fakt není potřeba to ulic cpát další záření, které není nezbytně nutné což tohle není, protože to auto může řídit člověk.
Presuvanie ludi je jeden z najmenej efektivnych procesov. Naco plytvat obmedzenym zivotnym casom ludi ich presuvanim z miesta na miesto ? Za mna osobne nech nakladne auta,vlaky lode lietadla aj rakety kludne riadia autonomne systemy. Usetreni ludia ktori nebudu musiet zabijat cas primitivnym riadenim alebo prevazanim sa v MHD mozu svoj usetreny cas venovat niecomu kreativnejsiemu alebo naopak stravit viac casu pasivnym odpocinkom.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.