První čistě ženský tým ve vesmíru: Kontaminace skafandru a Trumpův přešlap

Astronautky NASA Christina Koch a Jessica Meir nedávno vyrazily na čistě dámskou vesmírnou procházku, aby vyměnily vadnou jednotku pro vybíjení a nabíjení baterií (Battery Charge-Discharge Unit) nacházející se na vnější straně Mezinárodní vesmírné stanice.

Rukavice Christinina skafandru však během této akce byla kontaminována – pravděpodobně mastnotou z robotické paže Canadarm2, které se od roku 2001 používá při různých údržbářských a montážních činnostech.

Aby Koch mohla zadaný úkol splnit, musela na konec této paže nainstalovat opěrku nohou. „Inženýři si myslí, že moje ruka se přitom o něco trochu otřela,“ uvedla krátce poté podle Space.com.

Meir musela opravovat Trumpa

Dotyčná rukavice byla na ISS pro jistotu analyzována. „Bohužel… přála bych si, abych ve svém skafandru zůstala stejně čistá, jako se snažím být, když jím v palubní kuchyni a jídlo se vznáší kolem,“ zažertovala Christina.

Astronautky si ve vesmíru našly čas i na krátký rozhovor s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Ten se při této příležitosti ovšem dopustil dalšího faktického přešlapu, když prohlásil, že je to „poprvé, co žena vyšla mimo ISS“.

Jessica ho obratem upozornila, že se mýlí. „Je to poprvé, kdy byly venku dvě ženy současně,“ upřesnila.

Diskuze (14) Další článek: Blíží se olympiáda, a tak hackeři začali útočit na antidopingová centra. Stopa vede na východ

Témata článku: Vesmír, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, Donald Trump, Ženy, Skafandry, SKA, Astronautka, Canadarm, Skafandr, Zen +, Nabíjení baterií, Kontaminace, Jessica Meir, Koch, Přešlap, ISS, Christina, Space, Paže

Nejlepší aplikace pro tento týden: Myšlenkové mapy, skákání přes švihadlo a tvorba prezentací

**V marketech najdete množství titulů, ale jak objevit ty kvalitní? **Každý týden je vybírá Apple, ale řada z nich má i verzi pro Android. **Výsledkem jsou kolekce těch nejlepších aplikací svého druhu.

Nejlepší aplikace

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček