První elektromobil značky Škoda . Jedná se o model Citigo iV, který vychází z klasického modelu Citigo s benzínovým motorem. Ačkoli zvenčí jsou si vozy podobné, uvnitř je všechno jinak. Elektrické Citigo iV vyjíždí na zcela nové platformě vyvinuté výhradně pro elektromobily. 

První elektromobil značky Škoda. Jedná se o model Citigo iV, který vychází z klasického modelu Citigo s benzínovým motorem. Ačkoli zvenčí jsou si vozy podobné, uvnitř je všechno jinak. Elektrické Citigo iV vyjíždí na zcela nové platformě vyvinuté výhradně pro elektromobily. 

Ačkoli Škoda s elektropohony v rámci svých prototypů a konceptů občas experimentovala, ve 124leté historii značky je model  Citigo iV  prvním sériově vyráběným elektromobilem. Jedná se o vůz určený do města, který i při malých rozměrech nabídne prostor pro čtyři cestující.

Ačkoli Škoda s elektropohony v rámci svých prototypů a konceptů občas experimentovala, ve 124leté historii značky je model Citigo iV prvním sériově vyráběným elektromobilem. Jedná se o vůz určený do města, který i při malých rozměrech nabídne prostor pro čtyři cestující.

Osazený elektromotor nabídne  výkon 61 kW a točivý moment 210 Nm . Energii mu dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh, která by měla dostačovat na  dojezd až 265 km  (dle režimu WLTP). Nabití na 80% baterie by u 40kW rychlonabíjecí stanice mělo trvat hodinu, běžné domácí dobíjení s výkonem 2,3 kW pak auto plně dobije za 12,5 hodiny. 

Osazený elektromotor nabídne výkon 61 kW a točivý moment 210 Nm. Energii mu dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh, která by měla dostačovat na dojezd až 265 km (dle režimu WLTP). Nabití na 80% baterie by u 40kW rychlonabíjecí stanice mělo trvat hodinu, běžné domácí dobíjení s výkonem 2,3 kW pak auto plně dobije za 12,5 hodiny. 

Novinka se začne vyrábět v druhé polovině letošního roku a prodávat se začne začátkem roku příštího. Elektromobily sice ušetří na provozních nákladech, ale počáteční investice je vyšší. Škoda Citigo iV se bude prodávat  za 429 990 Kč .

Novinka se začne vyrábět v druhé polovině letošního roku a prodávat se začne začátkem roku příštího. Elektromobily sice ušetří na provozních nákladech, ale počáteční investice je vyšší. Škoda Citigo iV se bude prodávat za 429 990 Kč.

Kromě čistě elektrického modelu dnes Škoda představila i svůj  první plug-in  hybrid. Jedná se o model  Superb iV , který vychází z klasického modelu Superb se spalovacím motorem.

Kromě čistě elektrického modelu dnes Škoda představila i svůj první plug-in hybrid. Jedná se o model Superb iV, který vychází z klasického modelu Superb se spalovacím motorem.

Ve výbavě tomuto Superbu přibyl elektromotor s výkonem 85 kW a akumulátor s kapacitou 13 kWh.

Ve výbavě tomuto Superbu přibyl elektromotor s výkonem 85 kW a akumulátor s kapacitou 13 kWh.

Díky elektromotoru dokáže auto snížit spotřebu benzinu (především v městském provozu) a 55 km dokáže ujet i čistě jen na elektrický pohon.

Díky elektromotoru dokáže auto snížit spotřebu benzinu (především v městském provozu) a 55 km dokáže ujet i čistě jen na elektrický pohon.

Elektromotor přispěje i k větší dynamice vozu, protože v součtu s výkonem benzinového motoru 1,4 TSI dostane řidič k dispozici 160 kW. Celkový dojezd činí 850 km. 

Elektromotor přispěje i k větší dynamice vozu, protože v součtu s výkonem benzinového motoru 1,4 TSI dostane řidič k dispozici 160 kW. Celkový dojezd činí 850 km. 

K příležitosti uvedení Superbu iV se lehké modernizace dočkal model Superb jako takový a přichází s menším faceliftem. 

K příležitosti uvedení Superbu iV se lehké modernizace dočkal model Superb jako takový a přichází s menším faceliftem. 

Škoda se do elektrické budoucnosti vrhá naplno a modelů Citigo iV a Superb iV představila také celý  koncept Škoda iV . Pod ten spadá nejen vývoj samotných automobilů s elektrickým pohonem, ale například také systém pro jejich dobíjení nebo třeba palubní software pro inteligentní správu dobíjení. 

Škoda se do elektrické budoucnosti vrhá naplno a modelů Citigo iV a Superb iV představila také celý koncept Škoda iV. Pod ten spadá nejen vývoj samotných automobilů s elektrickým pohonem, ale například také systém pro jejich dobíjení nebo třeba palubní software pro inteligentní správu dobíjení. 

Škoda do této oblasti vývoje investuje v následujících pěti letech přes 50 miliard korun a jde tak o největší investiční program v historii firmy. 

Škoda do této oblasti vývoje investuje v následujících pěti letech přes 50 miliard korun a jde tak o největší investiční program v historii firmy. 

 Do roku 2022 chce Škoda představit 10 elektrických modelů řady iV , což obnáší buď plnohodnotné elektromobily, nebo tzv. plug-in hybridy.

Do roku 2022 chce Škoda představit 10 elektrických modelů řady iV, což obnáší buď plnohodnotné elektromobily, nebo tzv. plug-in hybridy.

Ačkoli Škoda s elektropohony v rámci svých prototypů a konceptů občas experimentovala, ve 124leté historii značky je model  Citigo iV  prvním sériově vyráběným elektromobilem. Jedná se o vůz určený do města, který i při malých rozměrech nabídne prostor pro čtyři cestující.
Osazený elektromotor nabídne  výkon 61 kW a točivý moment 210 Nm . Energii mu dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh, která by měla dostačovat na  dojezd až 265 km  (dle režimu WLTP). Nabití na 80% baterie by u 40kW rychlonabíjecí stanice mělo trvat hodinu, běžné domácí dobíjení s výkonem 2,3 kW pak auto plně dobije za 12,5 hodiny. 
Novinka se začne vyrábět v druhé polovině letošního roku a prodávat se začne začátkem roku příštího. Elektromobily sice ušetří na provozních nákladech, ale počáteční investice je vyšší. Škoda Citigo iV se bude prodávat  za 429 990 Kč .
Kromě čistě elektrického modelu dnes Škoda představila i svůj  první plug-in  hybrid. Jedná se o model  Superb iV , který vychází z klasického modelu Superb se spalovacím motorem.
12
Fotogalerie

První elektromobil od Škodovky vyjde na 429 900 Kč. Prodávat se začne začátkem roku

Škoda prozradila, za kolik bude prodávat své první plně elektrické auto, tedy model Citigo iV představený v květnu. Základní verze vyjde na 429 900 Kč. Pro prvních 500 zákazníků má navíc automobilka připravený bonus v podobě bezplatného nabíjení po dobu prvního roku. 

Informace byla zveřejněna na autosalonu ve Frankfurtu, kde byl představen také nový elektrický Volkswagen ID.3. Ten předznamenává novou éru, protože je to elektromobil postavený na zcela nové platformě a jedná se o cenově dostupné auto střední třídy. Citigo iV bude sice ještě o dost levnější, jenže tato elektrická prvotina Škodovky je jen malým autem do města odvozeným od stávajícího benzinového modelu. 

Citigo iV je vůz určený do města, který i při malých rozměrech nabídne prostor pro čtyři cestující. Osazený elektromotor má výkon 61 kW a točivý moment 210 Nm. Energii mu dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh, která by měla dostačovat na dojezd až 265 km (dle režimu WLTP). Nabití na 80% baterie by u 40kW rychlonabíjecí stanice mělo trvat hodinu, běžné domácí dobíjení s výkonem 2,3 kW pak auto plně dobije za 12,5 hodiny. 

Ačkoli auto vychází z již existujícího benzinového modelu, změny nejsou jen pod kapotou. Elektrické Citigo iV na první pohled poznáte podle přídě. Má přepracovaný přední nárazník a částečně zakrytou masku v barvě vozu. Bude se nabízet výhradně v pětidveřové verzi a s vyšším stupněm výbavy Style. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud