Vesmír | Turistika

První luxusní vesmírný hotel chce přivítat hosty již v roce 2022. Kolik bude stát jedna noc?

Společnost Orion Span doufá, že v roce 2021 uvede do provozu „první luxusní vesmírný hotel“ – tzv. Aurora Station. O rok později by toto unikátní zařízení, koncipované maximálně pro čtyři hosty a dva členy posádky, již mělo normálně fungovat.

Cena za takovýto „zájezd“ je podle očekávání závratná – 12denní pobyt vás přijde na 9,5 milionu dolarů, což odpovídá částce cca 791 666 dolarů noc za noc. Při rezervaci navíc budete muset zaplatit vratnou zálohu ve výši 80 000 dolarů.

„Chceme dostat lidi do vesmíru, protože jde o konečnou hranici naší civilizace," uvedl zakladatel a generální ředitel Orion Span, Frank Bunger, v rozhovoru pro Bloomberg.

Aurora Station svým návštěvníkům nabídne celou řadu unikátních atrakcí: fantastické pohledy na jejich rodná města, různé hrátky v nulové gravitaci, možnost zapojit se do zajímavých vědeckých experimentů atd.

Všichni zájemci samozřejmě budou muset odpovídajícím výcvikem. Ten potrvá 3 měsíce a bude začínat on-line kurzy zaměřenými na základy kosmických letů, orbitální mechaniky a tlakové prostředí ve vesmíru. V texaském sídle Orion Span pak proběhnou například nácviky nouzových situací.

Bunger nicméně tvrdí, že jeho firma si hodlá klienty vybírat, přičemž přednost budou mít zapálení milovníci astronomie. „Neprodáváme ekvivalent hej-pojďme-na-pláž ve vesmíru. Prodáváme možnost vyzkoušet si, jaké je to být astronautem,“ konstatoval.

Foto: Orion Span

Diskuze (22) Další článek: Co jsou internetové domény?

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Cestování, Turistika, Dolar, Unikátní zařízení, Generální ředitel, Kosmický let, Hot, Singapore Airlines, Nácvik, Aurora, Celá řada, Rodné město, Host, Nulová gravitace, Bloomberg, Hotel, Noc, Nouzová situace