Doprava | Autonomní vůz | Volvo

První náklaďáky bez řidiče budou pomáhat při těžbě vápence

Švédské Volvo oznámilo první komerční nasazení svého autonomního nákladního vozidla. Automobilka podepsala smlouvu s norskou firmou Brønnøy Kalk, zabývající se těžbou vápence. Úkolem náklaďáků bez řidiče bude přeprava vytěženého kamene na pětikilometrovém úseků z lomu do blízkého přístavu.

Volvo se v segmentu aut, která ke svému provozu nevyžadují zásah člověka, angažuje dlouhodobě. Například v Brazílii testovalo svá nákladní auta při přepravě cukrové třtiny a svozu odpadů. V roce 2016 zkoušelo autonomní nákladní vozidla v podzemním dole v domovském Švédsku.

Náklaďáky bez řidiče

První komerční nasazení je pro jednoho z největších výrobců v segmentu nákladních vozidel důležitým milníkem. Samořídící auta však nebudou úplně autonomní. Nebudou si například vybírat cestu, kterou pojedou do cíle, ale budou se pohybovat po předem zadané trase.

Ředitel autonomních řešení Volvo Trucks Sasko Cuklev uvedl: „Díky tomu, že pracujeme v uzavřené oblasti na předem určené trase, můžeme zjistit, jak využít co nejlepší řešení a přizpůsobit ho podle konkrétních potřeb zákazníka. Jedná se o spolupráci na vývoji nových řešení, poskytujících větší flexibilitu a efektivitu, jakož i vyšší produktivitu.“

Za zmínku stojí fakt, že Volvo v tomto případě neprodává nákladní automobily, ale pouze dopravní službu. Vlastníkem vozů zůstává výrobce, společnost Brønnøy Kalk platí sazbu za tunu přepraveného vápence. Tento obchodní model je prý pro zájemce mnohem atraktivnější, neboť vyžaduje minimální počáteční investice.

Vápencový lom Brønnøy Kalk bude využívat šest autonomních vozů Volvo. Zatímco počáteční testy probíhaly pod dohledem řidiče, do konce příštího roku budou vozy plně autonomní a ke své činnosti nebudou potřeboval lidský faktor.

Diskuze (3) Další článek: Jak se najde nejlepší Forex Broker v ČR

Témata článku: Doprava, Automobily, Investice, Autonomní vůz, Volvo, Těžba, Norsko, Největší výrobce, Nákladní automobil, Nové řešení, Vysoká produktivita, Nákladní auto, Důležitý milník, Brazílie, Velká flexibilita, Nákladní vozidlo, Vozidlo, Lidský faktor, Lom, Řidič, Náklaďák, Samořídící auto, Příští rok, Dopravní služba, Norská firma


Určitě si přečtěte

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

** Nikdo si je nepamatuje ** Žádné není zcela bezpečné ** Nejlepší by bylo je prostě zrušit

Jakub Čížek | 63

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 102

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

** Na trh míří první levné Wi-Fi 6 routery ** Nabídka zařízení, zejména notebooků, každý den roste ** Poradíme, jak nejlépe přejít s domácností na Wi-Fi 6

Tomáš Holčík | 28