Doprava | Volvo | Autonomní vůz

První náklaďáky bez řidiče budou pomáhat při těžbě vápence

Švédské Volvo oznámilo první komerční nasazení svého autonomního nákladního vozidla. Automobilka podepsala smlouvu s norskou firmou Brønnøy Kalk, zabývající se těžbou vápence. Úkolem náklaďáků bez řidiče bude přeprava vytěženého kamene na pětikilometrovém úseků z lomu do blízkého přístavu.

Volvo se v segmentu aut, která ke svému provozu nevyžadují zásah člověka, angažuje dlouhodobě. Například v Brazílii testovalo svá nákladní auta při přepravě cukrové třtiny a svozu odpadů. V roce 2016 zkoušelo autonomní nákladní vozidla v podzemním dole v domovském Švédsku.

Náklaďáky bez řidiče

První komerční nasazení je pro jednoho z největších výrobců v segmentu nákladních vozidel důležitým milníkem. Samořídící auta však nebudou úplně autonomní. Nebudou si například vybírat cestu, kterou pojedou do cíle, ale budou se pohybovat po předem zadané trase.

Ředitel autonomních řešení Volvo Trucks Sasko Cuklev uvedl: „Díky tomu, že pracujeme v uzavřené oblasti na předem určené trase, můžeme zjistit, jak využít co nejlepší řešení a přizpůsobit ho podle konkrétních potřeb zákazníka. Jedná se o spolupráci na vývoji nových řešení, poskytujících větší flexibilitu a efektivitu, jakož i vyšší produktivitu.“

Za zmínku stojí fakt, že Volvo v tomto případě neprodává nákladní automobily, ale pouze dopravní službu. Vlastníkem vozů zůstává výrobce, společnost Brønnøy Kalk platí sazbu za tunu přepraveného vápence. Tento obchodní model je prý pro zájemce mnohem atraktivnější, neboť vyžaduje minimální počáteční investice.

Vápencový lom Brønnøy Kalk bude využívat šest autonomních vozů Volvo. Zatímco počáteční testy probíhaly pod dohledem řidiče, do konce příštího roku budou vozy plně autonomní a ke své činnosti nebudou potřeboval lidský faktor.

Diskuze (3) Další článek: Jak se najde nejlepší Forex Broker v ČR

Témata článku: Doprava, Těžba, Automobily, Investice, Volvo, Norsko, Autonomní vůz, Sasko, Lom, Obchodní model, Nákladní automobil, Vysoká produktivita, Řidič, Počáteční test, Nejlepší řešení, Velká flexibilita, Volvo Trucks, Důležitý milník, Dopravní služba, Brazílie, Švédsko, Nové řešení, Norská firma, Vozidlo, Náklaďák


Určitě si přečtěte

Co když chce Microsoft nahradit Windows Linuxem. Dokážete si to představit?

Co když chce Microsoft nahradit Windows Linuxem. Dokážete si to představit?

** Windows už dávno nejsou pilířem podnikání Microsoftu ** Mnohem více mu vydělává cloud ** Pojďme si trošku zaspekulovat, kam až by to mohlo zajít

Jakub Čížek | 94

Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

** Vývoj počtu nakažených onemocněním Covid-19 v Česku ** Mapa podle okresů, počty testovaných, přehled podle věku ** Průběžně aktualizované grafy

Marek Lutonský | 155

Internet poslední naděje. Kdo má nejlepší tarif „LTE na doma“?

Internet poslední naděje. Kdo má nejlepší tarif „LTE na doma“?

** Srovnali jsme fixní LTE připojení od tuzemských operátorů ** Liší se rychlostmi, cenou i podmínkami ** Na co všechno dát pozor?

Lukáš Václavík | 33

Epic chce rozbít monopol Play Storu a App Storu. Nastražil trik s hrou Fortnite a žaluje Google i Apple

Epic chce rozbít monopol Play Storu a App Storu. Nastražil trik s hrou Fortnite a žaluje Google i Apple

** Apple a Google odstranili z obchodů s aplikacemi hru Fortnite ** Její vývojáři nejprve přichystali parodické video ** V žalobách viní obě firmy z monopolního chování

Karel Kilián | 135