První norské letadlo na baterky zakončilo předváděcí let pádem do jezera

Názory k článku

Kuba12345678  |  17. 08. 2019 07:35  |  Android Chrome 73.0

zaslepenci. dobre jim tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (75)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
totter  |  17. 08. 2019 08:11  |  Android Chrome 76.0

No to je krása. Omezený dolet je možné definovat jako z letiště do jezera:)
Každopádně 130 dolet je fakt pecka. Jestli je to s dojezdem jako u elektro aut, tak bych se bál letět více jak 40 km.
Kdybych byl příznivcem elektro letadel, tak bych osobně nad nehodou netruchlil neboť úmrtnost při haváriích je 0%. Mohl by vyjít článek, že elektro letadla jsou nejbezpečnější dopravní prostředek na světě, protože nikdo nezemřel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pytlík  |  17. 08. 2019 08:13  |  Microsoft Windows 7 Chrome 75.0.3770.145

Inu, letadlo je skutečně na baterky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vransen  |  17. 08. 2019 08:21  |  Android Chrome 76.0

Nechci do toho moc rýpat, ale pokud to půjde dál tímhle tempem, tak na nějaké létání můžeme rovnou zapomenout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.Urban  |  17. 08. 2019 08:35  |  Android Chrome 78.0

Ale pánové, jak dlouhý byl první let bratří Wrightů? Odpovím si sám 39 metrů a trval 12 sekund. To chce prostě čas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jinej Michal  |  17. 08. 2019 08:48  |  Macintosh OS X Safari 12.1

Jeste stesti, ze do toho jezera nemohl vyteci kerosin a zivocichy zabila ekologicky ekologicka elektrina (v norsku placena z prodeje ropy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon667  |  17. 08. 2019 09:10  |  Linux Chrome 76.0.3809.100

Každej pilot ví, že hmotnost je jedním z klíčových parametrů. Cpát do malého letadla stovky kilogramů baterek je naprostá zhovadilost, to éro buď nebude mít žádné užitečné zatížení, nebo bude mít naprosto tragický dolet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 08. 2019 09:23 | Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.100

Elektropohon do RC modelu letadla, vrtulniku nebo momentalne modnich dronu je to OK, ale ve velkem meritku to proste fungovat nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (31)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
pcmaker  |  17. 08. 2019 10:48  |  Microsoft Windows 7 Chrome 75.0.3770.100

To se stává. Vzpomínám si jako kdyby to bylo včera, jak byl s velkou slávou prezentován v létě 1988 na leteckém dni v Německu zbrusu nový Airbus A320. Taky to nedopadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
hnusak  |  17. 08. 2019 11:13  |  Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.100

Vypli proud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arctia  |  17. 08. 2019 12:08  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

Ja vim, ze je to smutny, ale fakt se musim smat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DDRatm  |  17. 08. 2019 12:10  |  Linux Chrome 76.0.3809.111

Na letošním pařížském aerosalónu uváděl výrobce u tohoto letadla náklady na jednu letovou hodinu jen dvě eura! Podle mě elektrifikace ultralightů dává mnohem větší smysl, než elektrická auta, protože to není o ekologii, ale o dostupnosti pro obyčejné lidi, podobně jako u elektrokol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (26)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 08. 2019 12:32 | Microsoft Windows 7 Chrome 73.0.3683.103

Baterky jsou těžké, tak ty mohou sloužit jen pro vzlet a jako rezerva, jinak si musí každý pasažér sám vyrábět elektřinu šlapáním Jak by šli do jezera, tak by to určitě ještě zvedli A ekologové by ještě zatleskali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kevlarius  |  18. 08. 2019 13:54  |  Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Pipistrel je známá slovinská firma, která letadla vyrábí už řadu let a jedná se o naprosto spolehlivé výrobky s výbornou pověstí.
Elektroletadlo Alpha Electro G2 už má za sebou také řadu letů.
Takže bych skromně odhadnul, že se buď jedná prostě jen o strašnou smůlu a nebo chyba nastala na norské straně - např. byly pro daný let dostatečně nabité akumulátory?
Jinak, jako tréninkové letadlo je to jedinečné. Provoz to má totiž značně levnější než letadla s pístovými spalovacími motory. A na tréninky vzletů/přistání a okruhů.... to je prostě zn. ideál. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kerensky  |  18. 08. 2019 15:56  |  Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.100

I E. Musk tuším prohlásil, že batérie jsou zatím do letadla moc těžké. Snad až budou mít větší hustotu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AndyF2  |  19. 08. 2019 08:05  |  Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.100

Tam sa nieco odcenilo.Mozno chladenie regulatorov alebo baterky uz mali po zivotnosti ? Akokolvek mali dat lietadielku trochu vacsie kridla aby z toho bol cvicny vetron. Baterky by stacili na start.Po starte by ich odhodil padakom a dalej uz len plachtil :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor