Letadlo na elektřinu je při současném stavu techniky fyzikální nesmysl. Na rozdíl od auta, lodě, vlaku nebo jiného pozemního prostředku, je letadlo striktně limitováno hmotností. U pozemního prostředku se dá nějak konstrukčně obejít nutné výrazné navýšení hmotnosti pro srovnatelný dojezd. Jestli baterie v autě váží 500kg místo 50kg nádrže, není to takový problém, zesílí se konstrukce a auto to uveze. Ale u letadla to opravdu nejde, tam každý jeden kilogram neužitečné zátěže navíc, zcela bez pardonu musí být kompenzován jedním kilogramem odebraným z užitečné zátěže (nákladu). A jelikož současné nejlepší baterie nejsou schopny pojmout ani 1/10 energie na jednotku hmotnosti vůči fosilnímu palivu, tak bohužel, ale z toho prostě nejde postavit ani vzdáleně srovnatelné letadlo, jako s fosilním palivem. Třeba takové malé letadlo má hmotnost včetně posádky a paliva např. 500kg a má dolet běžně 1000km. Pokud se někdo pokusí něco takového zkonstruovat na elektřinu, tak při stejné užitečné nosnosti a celkové hmotnosti, když do toho nacpu místo nádrže baterky, tak s odřenýma ušima se dohrabu na dolet 100km, což je u letadla k ničemu. A to jsem ještě zanedbal jednu dost zásadní věc, která ve skutečnosti dolet elektroletadla ještě snižuje. U fosilního paliva se během letu palivo spotřebovává a letadlo se významně odlehčuje a snižují se nároky na výkon motoru (a tím i spotřeba). U elektroledadla bohužel ne, protože i skoro vybité baterie váží pořád stejně a motor po celou dobu letu musí dávat stejný výkon. Ne bezdůvodně jsou letadla poslední oblastí, kam elektrifikace nepronikla a s jistotou můžu tvrdit, je ještě hodně dlouho nepronikne. U letadel totiž už dávno jsou konstrukce odlehčené až "na dřeň", takže není teď možné kvůli těžkým bateriím ubrat hmotnost jinde. Takže buď se ubere na užitečném nákladu, což rychle zabije použitelnost letadla a nebo se prostě nevejdou baterie na použitelný dolet. Dokud nedojde ke skokovému a výraznému navýšení kapacity baterií na jednotku hmotnosti minimálně na desetinásobek, tak nebude možné zkonstruovat letadlo, které bude mít podobné vlastnosti, jako se spalovacím motorem. V dohedné době se tedy neobjeví nic, než malá experimentální letadla s doletem pár desítek kilometrů (proč ne, jako výcviková letadla), případně nějaké osobní drony pro poskakování někde ve městě a blízkém okolí, žádná náhrada současných letadel se ani vzdáleně nekoná.