První šéf Elona Muska v Silicon Valley zkritizoval přístup FAA k testování prototypů Starshipu

Steve Blank, který působí jako profesor na Stanford University, se vyjádřil k aktuálním sporům mezi SpaceX a Federal Aviation Administration (FAA). Podle jeho názoru Elon Musk rozhodně není bezchybný, nicméně FAA svým přístupem k testování prototypů Starshipu stojí v cestě pokroku.

„Při odložení zkušebních startů Starshipu od SpaceX FAA požadovala dlouhé vyšetřovací období, což vytvořilo zbytečné překážky pro společnost, která ať tak či onak nyní nosí plášť amerického národního šampiona v přístupu do vesmíru,“ uvedl Blank pro Space News.

Jinými slovy, Steve je přesvědčen o tom, že dotyčná státní agentura z nesmyslných důvodů zdržuje starty, které pomáhají posílit americký kosmický průmysl.

„Bez ohledu na skopičiny jejího CEO (což je něco, co znám z první ruky, protože první práce Elona Muska v Silicon Valley byla na pozici mého stážisty), SpaceX a další, kteří inovují s rychlostí a naléhavostí, potřebují fungovat s odlišnými pravidly – s těmi pro inovace,“ konstatoval.

„Pravidly, která jsme v 50. a 60. letech, kdy jsme vyvíjeli rakety a experimentální letadla, uměli aplikovat. Pravidly, kterým FAA prostě už nerozumí…“ uzavřel Blank.

Videozáznam testovacího letu SN9:

Titulní foto: Official SpaceX Photos, CC BY-NC 2.0

Diskuze (4) Další článek: Zkoušeli jste to vypnout a zase zapnout? The IT Crowd slaví 15 let

Témata článku: Vesmír, SpaceX, Elon Musk, Prototyp, Starship, Inovace, Prototyp Starship, Stanford Univerzita, Official SpaceX Photos, Silicon Valley, SpaceX Photos, Testování, Přístup, TES, FAA, Valley, Steve, Space News