NASA | Fotografování

První selfie pořízená ve vesmíru se draží v aukci. Na prodej je i řada dalších slavných snímků NASA

Aukční síň Christie’s London prodává první selfie z vesmíru. Ta byla pořízena Buzzem Aldrinem v roce 1966 během mise Gemini 12. Současná cena činí 4000 dolarů.

Kromě toho se draží např. také legendární fotografie „Východ Země“ („Earthrise“) či snímek, který vznikl během první procházky Neila Armstronga po Měsíci.

„Astronauti, kteří se změnili v umělce, dokázali prostřednictvím svých fotoaparátů zprostředkovat lidstvu krásu a hloubku svých zážitků ve vesmíru a navždy změnit způsob, jakým vnímáme sebe a své místo ve vesmíru,“ uvádí Christie’s London.

Astronauti nejsou jen vědci a hrdinové

„Tato sbírka je nejkomplexnější soukromou sbírkou fotografií NASA jaká kdy byla v aukci prezentována, a pokrývá každý vizuální milník vesmírného programu: od počátků Mercury, technických pokroků Gemini a lunárního orbiteru, až po triumfy Apolla,“ dodává.

Z dostupných informací plyne, že tuto sbírku – obsahující více než 2400 fotografií – během 15 let shromáždil jistý Victor Martin-Malburet. Jak se mu to podařilo, a proč své poklady nyní prodává, není jasné. Lze však předpokládat, že zájem bude značný.

„Astronauti jsou často zobrazováni jako velcí vědci a hrdinové, ale jen zřídka jsou oslavováni jako jedni z nejvýznamnějších fotografů všech dob,“ píše se v tiskové zprávě.

Diskuze (6) Další článek: Firmy se už nikdy nevrátí k životu před pandemií. Hewlett-Packard nechá doma až polovinu zaměstnanců