První solární silnice na světě po 3 letech provozu: „Naprostá katastrofa,“ píše francouzský deník

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 100

Názory k článku

19. 08. 2019 16:51

Že je to blbost jsme slyšeli od počátku, to tedy neni překvapení. Na druhou stranu to neni věda (věda neni něco vyrobit nebo změřit, věda je to zasadit do kontextu). Jestli jsem to dobře pochopil, byl to kilometr, tedy něco jako pilotní projekt, prostě si to vyzkoušeli (ani nechci zjišťovat za čí peníze). Ale teď bude potřeba vyhodnotit výsledky. Třeba proč je skutečná výroba jen poloviční proti očekávané? (Chyba výpočtu, vadný materiál, nesprávné parametry výpočtu...) A podle toho třeba provést další kolo pokusů, pokud lze ty chyby nebo nedostatky odstranit.
V článku se píše, že 3/4 panelů bylo vadných v době instalace, ta polovina výroby už tento fakt koriguje a nebo je výtěžek ze čtvrtky poloviční a z celku by tedy byl dvojnásobný proti očekávání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
19. 08. 2019 13:05

I kdyby ucinnost byla jeste mensi, jak jinak chcete otestovat takovou zatez na material v provozu? Technologicky posun to bude tak jako tak... a z dat pri vodorovne plose lze i dal vychazet.... I svetlo lze usmernovat a lamat s minimalni ztratou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 08. 2019 12:25

O tenhle zazrak se dost zajimal Dave Jones uz v dobe, kdy se to zacalo budovat. Dokazal vysvetlit, ze to je nesmysl a nemuze to mit takove vysledky jake planovali. Ted z toho ma velkou legraci ;)
Sve hodnoceni ma blogu https://www.eevblog.com...
napr https://www.eevblog.com/2019/08/07/eevblog-1233-t... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 08. 2019 15:23

Funkční solární dálnice má solární panely mezi pruhy, natočené ve vhodném úhlu ke slunci. Solární panely jsou naprosto nevhodné, jako povrch vozovky, navíc mají špatný úhel a stíní je vegetace i auta samotná. Jediné, co ukazují v plné nahotě je, jak je dotační politika zvrácená, když o penězích rozhodují pologramotní úředníci. Bohužel minimálně polovina projektů na boj s globální změnou klimatu je podobného ražení, ve výsledku peníze shrábne pár vyvolených, a CO2 v atmosféře přibude při započítání výroby 'bezemisních' technologií více, než kdyby se nedělalo nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 08. 2019 13:10

Jaky je na tom vlastne povrch..?
Co kdyz treba zaprsi, neklouze to na tom..?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2019 18:21

ehm, solární silnice se bude sama svou energií zbavovat námrazy nebo sněhu, kde tu svou energii vezme když na ní bude námraza nebo sníh?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2019 18:13

Co takhle z těch panelů udělat D1? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 08. 2019 08:42

Byl to první pokus na 1km silnice. Kdybychom se měli vzdát po prvním nezdaru, tak pořád ještě sedíme v jeskyni. Kolik lidí si zlomilo nohu, než vzlétli bratři Wrightové?
Jak v článku píšou, tak pro cyklostezky to funguje dobře. Stejně to může fungovat pro chodníky, náměstí atd. To jsou obrovské plochy. No a možná časem někdo vyrobí odolnější materiál, který snese i auta a náklaďáky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (26)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2019 22:51

Keby ti panely dali nad cestu, tak su ucinnejsie, daju sa aj spravne natocit, znizia naklady na udrzbu cesty, znizia sa emisie (netreba tolko klimovat, menej sa deru kolesa) a mozno by boli tie panely aj lacnejsie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2019 21:39

to je takove vyhazovani penez a mrhani zdroji, ze to neni mozne. I ta priroda trpi.
pritom staci postavit 1 jadernou ekektrarnu navic a na 20 let maji pokoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2019 20:32

Co sa tyka solarnych ciest. Dave Jones na EEVBLOG na youtube o tom v poslednej dobe vydal vela videi o tok aka je to hlupost. skuste pozriet. Tu je playlist na tuto temu: https://www.youtube.com/playlist...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2019 18:55

"Podle Daily Caller bylo totiž 75 % panelů poškozených už v době, kdy se na vybrané místo instalovaly"Tak proč je tam instalovali, když byly poškozeny? Tvl, to je někde v Somalsku, ze maji takovy pristup?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2019 18:04

To byl samozřejmě od začátku šílený nápad. Ta zátěž na ty panely je enormní. Ale třeba mezi železničními kolejemi by solární panely klidně mohly být ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2019 17:17

V budoucnu to třeba bude fungovat, ale začal bych u něčeho realističtějšího... Třeba přispívat lidem na solární panely na střeše. Ty vydrží déle a dává to pro začátek větší smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2019 17:01

Dívam sa na ako podnikateľ: každé začiatky sú ťažké. Ak niekto chce niečo vyvinúť, tak neexistuje iné riešenie ako začať a potom na základe skúseností odstraňovať chyby a produkt zlepšovať. Len neználek a naivka si myslí, že nové veci vznikajú "na prvú dobrú". Pravda je však taká, že väčšina vecí, ktoré sa vymyslia, sa do predaja nikdy nedostane.
Ja v tej ceste vidím hlavne pozitíva: vydržala 3 roky (u nás 3 roky často nevydrží ani asfalt na cestách) a dokázala vyrábať elektrinu. Aj keď menej ako sa predpokladalo.
Tým nechcem povedať, že poďme teraz stavať podobné cesty. Chcem tým povedať, že treba skúšať ďalej.
Mimochodom, keby sa vo vyspelom svete využili na výrobu elektriny všetky cesty a strechy domov, tak by to mnohonásobne pokrylo spotrebu energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2019 16:30

Další ekoteror? je snad něco, v čem je to lepší než aschvalt (cena, tření, hlučnost, pevnost, křehkost...)? Pokud ta výroba elektřiny, tak zaplatí se někdy vůbec ty solární panely bez dotace, nebo jejich výrobní náklady jasně předčí všechen budoucí zisk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2019 16:13

Mit jen 25% planovanych panelu a pritom produkovat 50% planovaneho vykonu neni vubec spatny vysledek, teda kdyby to byla pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 08. 2019 16:11

Kdo by to byl čekal... Dávat solární panely pod auta, naplocho na zem v jedné lajně může napadnout jen idiota, politika a dotačního parazita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor