První start společnosti Virgin Orbit z území Velké Británie se nezdařil. Satelity byly zničeny

Virgin Orbit zveřejnila další podrobnosti o selhání své rakety LauncherOne, při němž bylo zničeno všech 9 satelitů na palubě.

„Tato anomálie předčasně ukončila první zážeh horního stupně,“ uvedla. „Tato událost ukončila misi, přičemž součásti rakety a náklad spadly zpět na Zemi ve schváleném bezpečnostním koridoru, aniž by kdy dosáhly orbity.“

Dotyčná společnost nyní provádí „rozsáhlé formální vyšetřování“. Její další plánovaný start z kalifornské pouště Mojave by nicméně měl proběhnout podle plánu.

Virgin Orbit ve své tiskové zprávě rovněž zdůraznila, že se jednalo o první událost tohoto typu.

„Před misí Start Me Up dosáhla každá klientská družice, vypuštěná společností Virgin Orbit, své požadované oběžné dráhy,“ konstatovala.

Mise společnosti Virgin Orbit nazvaná Start Me Up, v rámci níž mělo být dopraveno na oběžnou dráhu 9 satelitů, bohužel skončila neúspěchem. Jednalo se o první start do vesmíru, který se uskutečnil na území Velké Británie.

Speciálně upravený Boeing 747 v pondělí 9. ledna vzlétl z kosmodromu Cornwall v jihozápadní Anglii a následně zamířil nad Atlantický oceán. Na místě určení u jižního pobřeží Irska pak vypustil raketu LauncherOne.

Několik minut na to se na Twitteru objevila zpráva, že horní stupeň rakety a náklad v pořádku dosáhly orbity. Radost realizačního týmu však neměla dlouhého trvání.

„Zdá se, že máme anomálii, která nám brání dostat se na oběžnou dráhu. Informace vyhodnocujeme,“ uvedla o něco později Virgin Orbit. V ten moment bylo jasné jen to, že Boeing 747 se v pořádku vrátil zpět na kosmodrom.

Ze včerejšího prohlášení pak plyne, že k výše zmíněné anomálii došlo během letu druhého stupně LauncherOne při rychlosti 17 700 kilometrů/hod. Žádné další podrobnosti ale zatím nebyly zveřejněny.

„Prvotní povaha této mise přidala další vrstvy složitosti, které náš tým profesionálně zvládl; ale nakonec se zdá, že technická porucha nám zabránila dostat se na oběžnou dráhu,“ komentoval to výkonný ředitel společnosti Dan Hart.

Diskuze (8) Další článek: Microsoft už zase sáhne na Průzkumník. Přepracuje pozůstatky z dob Windows 7