Tak vypadá první ryze elektrická škodovka - model Škoda Enyaq iV. Zatím byla novinářům představena jen v maskování, aby si mohli udělat základní představu a také se poprvé svézt. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Tak vypadá první ryze elektrická škodovka - model Škoda Enyaq iV. Zatím byla novinářům představena jen v maskování, aby si mohli udělat základní představu a také se poprvé svézt. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

K dispozici budou dvě karosářské verze – buď testovaný „vyvýšený kombík“ anebo verze se zkosenou zádí, kterou lze popsat jako křížence SUV a kupé | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

K dispozici budou dvě karosářské verze – buď testovaný „vyvýšený kombík“ anebo verze se zkosenou zádí, kterou lze popsat jako křížence SUV a kupé | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Sedí se vysoko, kufr je velký, přitom to není nějaké velké mohutné SUV. Tohle by se mělo líbit | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Sedí se vysoko, kufr je velký, přitom to není nějaké velké mohutné SUV. Tohle by se mělo líbit | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Enyaq bude mít pohon zadních kol, ale nějaké divoké sportovní zážitky však nečekejte, auto je naladěno na kultivovanou jízdu a každodenní používání | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Enyaq bude mít pohon zadních kol, ale nějaké divoké sportovní zážitky však nečekejte, auto je naladěno na kultivovanou jízdu a každodenní používání | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

První dojmy z omezené vyjížďky jsou vesměs pozitivní. Jízda je tichá, pohodlná, podvozek hezky tlumí nerovnosti, jen by to chtělo vyladit ostrý a tvrdý chod brzd. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

První dojmy z omezené vyjížďky jsou vesměs pozitivní. Jízda je tichá, pohodlná, podvozek hezky tlumí nerovnosti, jen by to chtělo vyladit ostrý a tvrdý chod brzd. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Protože chybí zvuk motoru, nemají se běžné ruchy vzniklé při jízdě za co „schovat“. Více proto slyšíme odvalování a bubnování zadních kol.  | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Protože chybí zvuk motoru, nemají se běžné ruchy vzniklé při jízdě za co „schovat“. Více proto slyšíme odvalování a bubnování zadních kol.  | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Sešlápnete pravý pedál, Enyaq se jemně rozletí vpřed, akcelerace není ale až tak zdrcující jako u jiných elektromobilů. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Sešlápnete pravý pedál, Enyaq se jemně rozletí vpřed, akcelerace není ale až tak zdrcující jako u jiných elektromobilů. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Pro lepčí představu, jak je Enyaq vysoký | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Pro lepčí představu, jak je Enyaq vysoký | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Rozměry je podobný Octavii, jen trochu vyvášený | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Rozměry je podobný Octavii, jen trochu vyvášený | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Motorizace je k dispozici ve třech stupních – 109 kW (220 Nm), 132 kW (310 Nm) a 150 kW (310 Nm), ovšem ani ta nejvyšší se nesnaží dělat v tomto směru rekordy a zrychlení z nuly na sto nabídne za 8,8 s. Maximem je pak rychlost 160 km/h. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Motorizace je k dispozici ve třech stupních – 109 kW (220 Nm), 132 kW (310 Nm) a 150 kW (310 Nm), ovšem ani ta nejvyšší se nesnaží dělat v tomto směru rekordy a zrychlení z nuly na sto nabídne za 8,8 s. Maximem je pak rychlost 160 km/h. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Jednotlivé verze se liší nejen výkonem, ale i kapacitou baterií (55 , 62 a 82 kWh), která je dána počtem instalovaných bateriových modulů. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Jednotlivé verze se liší nejen výkonem, ale i kapacitou baterií (55 , 62 a 82 kWh), která je dána počtem instalovaných bateriových modulů. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Každý bateriový modul váží 32 kg a zkoušená verze iV 80 s kapacitou 82 kWh jich má dvanáct. Jenom samotné moduly tedy váží téměř čtyři metráky. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Každý bateriový modul váží 32 kg a zkoušená verze iV 80 s kapacitou 82 kWh jich má dvanáct. Jenom samotné moduly tedy váží téměř čtyři metráky. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Agilitu vozu tedy bezesporu ovlivňuje vyšší hmotnost. Ale akumulátory jsou rovnoměrně uloženy v podlaze, a tak je těžiště nízko a jízda zatáčkami příjemná.  | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Agilitu vozu tedy bezesporu ovlivňuje vyšší hmotnost. Ale akumulátory jsou rovnoměrně uloženy v podlaze, a tak je těžiště nízko a jízda zatáčkami příjemná.  | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Jak auto vypadá, to Škoda zatím ještě tají. Svezení probíhalo v maskovaných vozech, které bylo sice možné zvnějšku fotografovat, ale maskování prozrazuje pouze představu o proporcích vozu. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Jak auto vypadá, to Škoda zatím ještě tají. Svezení probíhalo v maskovaných vozech, které bylo sice možné zvnějšku fotografovat, ale maskování prozrazuje pouze představu o proporcích vozu. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Uvnitř již maskování nebylo, ale fotit se nesmělo, a tak se můžete v případě zájmu začíst do textového popisu interiéru kolegů  na Autorevue.cz . | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Uvnitř již maskování nebylo, ale fotit se nesmělo, a tak se můžete v případě zájmu začíst do textového popisu interiéru kolegů na Autorevue.cz. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Půjde každopádně o moderní auto s novým pojetím interiéru i zevnějšku. S futuristickými vizemi se to však nepřehání, a tak v interiéru nečekejte řadu displejů a světelných efektů, je tu jen 5,3" displej přehledně zobrazující potřebná data. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Půjde každopádně o moderní auto s novým pojetím interiéru i zevnějšku. S futuristickými vizemi se to však nepřehání, a tak v interiéru nečekejte řadu displejů a světelných efektů, je tu jen 5,3" displej přehledně zobrazující potřebná data. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Přibude však head-up displej promítající informace přímo do zorného pole řidiče.  | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Přibude však head-up displej promítající informace přímo do zorného pole řidiče.  | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Enyaq se postupně odhaluje. Termín plného představení ještě není znám, ale očekává se na podzim. Koncem roku je už každopádně naplánován start sériové výroby a auto by se mělo dostat do prodeje začátkem roku příštího. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Enyaq se postupně odhaluje. Termín plného představení ještě není znám, ale očekává se na podzim. Koncem roku je už každopádně naplánován start sériové výroby a auto by se mělo dostat do prodeje začátkem roku příštího. | Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq vychází s konceptu tohoto žlutého koncpetu - Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Enyaq vychází s konceptu tohoto žlutého koncpetu - Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Znak Škody vzadu nehledejte, bude tu nápis. Tento designový prvek už rovněž můžeme vidět u některých aktuálních modelů.  Zdroj:  Autorevue.cz

Znak Škody vzadu nehledejte, bude tu nápis. Tento designový prvek už rovněž můžeme vidět u některých aktuálních modelů.  | Zdroj: Autorevue.cz

Vepředu je světelný pás bílých diod. I z tohoto designového prvku Enyaq něco převezme Zdroj:  Autorevue.cz

Vepředu je světelný pás bílých diod. I z tohoto designového prvku Enyaq něco převezme | Zdroj: Autorevue.cz

Vision iV je prošpikován senzory, kamerami a displeji. Kamery a displeje nahrazují i všechna tři zrcátka. Až tak dalece do elektronizace Enyaq nepůjde. Zdroj:  Autorevue.cz

Vision iV je prošpikován senzory, kamerami a displeji. Kamery a displeje nahrazují i všechna tři zrcátka. Až tak dalece do elektronizace Enyaq nepůjde. | Zdroj: Autorevue.cz

Tvar karoserie, světel a designových prvků bude bezesporu přenesen do finální podoby automobilu. To už škoda předvedla na posledních konceptech, ze kterých vzešly modely Scala nebo Kamiq. Zdroj:  Autorevue.cz

Tvar karoserie, světel a designových prvků bude bezesporu přenesen do finální podoby automobilu. To už škoda předvedla na posledních konceptech, ze kterých vzešly modely Scala nebo Kamiq. | Zdroj: Autorevue.cz

18" kola konceptu sluší a nečekali jsme, že se z konceptu tak velká kola přenesou i do finální verze. Ale zkoušený Enyaq obouval dokonce 19" kola! Zdroj:  Autorevue.cz

18" kola konceptu sluší a nečekali jsme, že se z konceptu tak velká kola přenesou i do finální verze. Ale zkoušený Enyaq obouval dokonce 19" kola! | Zdroj: Autorevue.cz

Tvar zadních světlometů už známe například z nových SUV modelů Škody. Koncept na tento design navazuje jakožto identitu značky.  Zdroj:  Autorevue.cz

Tvar zadních světlometů už známe například z nových SUV modelů Škody. Koncept na tento design navazuje jakožto identitu značky.  | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV  Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV  | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Vision iV Zdroj:  Autorevue.cz

Škoda Vision iV | Zdroj: Autorevue.cz

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV | Foto: Škoda Auto

K dispozici budou dvě karosářské verze – buď testovaný „vyvýšený kombík“ anebo verze se zkosenou zádí, kterou lze popsat jako křížence SUV a kupé | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto
Sedí se vysoko, kufr je velký, přitom to není nějaké velké mohutné SUV. Tohle by se mělo líbit | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto
Enyaq bude mít pohon zadních kol, ale nějaké divoké sportovní zážitky však nečekejte, auto je naladěno na kultivovanou jízdu a každodenní používání | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto
První dojmy z omezené vyjížďky jsou vesměs pozitivní. Jízda je tichá, pohodlná, podvozek hezky tlumí nerovnosti, jen by to chtělo vyladit ostrý a tvrdý chod brzd. | Škoda Enyaq iV Foto: Škoda Auto
64
Fotogalerie

První svezení v elektrické Škodě Enyaq. Prakticky vyladěné auto s tichým pohonem zadních kol

Škoda Enyaq iV bude první ryze elektrické auto z produkce mladoboleslavské automobilky. Už teď si sice můžete pořídit elektrický model Citigo, ale ten vychází z benzínového modelu. Enyaq je od počátku vyvíjený jako elektromobil na nové platformě s pohonem zadních kol a je to pro automobilku přelomový model. Kolegové z webu Autorevue.cz se v něm už mohli poprvé svézt.  

První dojmy z omezené vyjížďky jsou vesměs pozitivní. Jízda je tichá, pohodlná, podvozek hezky tlumí nerovnosti, jen by to chtělo vyladit ostrý a tvrdý chod brzd. Protože chybí zvuk motoru, byť třeba i ten syntetický (do 30 km/h enyaq vydává jen povinný bzukot), který nebude mít ani verze RS, nemají se běžné ruchy vzniklé při jízdě za co „schovat“. Více proto slyšíme odvalování a bubnování zadních kol. 

Sešlápnete pravý pedál, Enyaq se jemně rozletí vpřed, akcelerace není ale až tak zdrcující jako u jiných elektromobilů. Samozřejmě záleží na zvolené motorizaci, která je k dispozici ve třech stupních – 109 kW (220 Nm), 132 kW (310 Nm) a 150 kW (310 Nm), ovšem ani ta nejvyšší se nesnaží dělat v tomto směru rekordy a zrychlení z nuly na sto nabídne za 8,8 s. Maximem je pak rychlost 160 km/h. 

V prodeji příští rok

Agilitu bezesporu ovlivňuje vyšší hmotnost daná akumulátory. Jednotlivé verze se liší nejen výkonem, ale i kapacitou baterií (55 , 62 a 82 kWh), která je dána počtem instalovaných bateriových modulů. Každý váží 32 kg a zkoušená verze iV 80 s kapacitou 82 kWh jich má dvanáct. Jenom samotné moduly tedy váží téměř čtyři metráky. Jsou ovšem rovnoměrně uloženy v podlaze, a tak je těžiště nízko a jízda zatáčkami příjemná. 

Jak auto vypadá, to Škoda zatím ještě tají. Svezení probíhalo v maskovaných vozech, které bylo sice možné zvnějšku fotografovat, ale maskování prozrazuje pouze představu o proporcích vozu. Uvnitř již maskování nebylo, ale fotit se nesmělo, a tak se můžete v případě zájmu začíst do textového popisu interiéru kolegů na Autorevue.cz.

Půjde každopádně o moderní auto s novým pojetím interiéru i zevnějšku. S futuristickými vizemi se to však nepřehání, a tak v interiéru nečekejte řadu displejů a světelných efektů, je tu jen 5,3" displej přehledně zobrazující potřebná data. Přibude však head-up displej promítající informace přímo do zorného pole řidiče. 

24.jpg25.jpg23.jpg
Škoda Enyaq vychází s konceptu tohoto žlutého koncpetu - Vision iV
09.jpg05.jpg04.jpg
06.jpg 11.jpg08.jpg
Některé detaily napovídají, jaké designové prvky se objeví i na Enyaqu

Enyaq se postupně odhaluje. Termín plného představení ještě není znám, ale očekává se na podzim. Koncem roku je už každopádně naplánován start sériové výroby a auto by se mělo dostat do prodeje začátkem roku příštího. K dispozici budou dvě karosářské verze – buď testovaný „vyvýšený kombík“ anebo verze se zkosenou zádí, kterou lze popsat jako křížence SUV a kupé (inspirací je koncept Vision iV). Více informací se dozvíte na Autorevue.cz.

Určitě si přečtěte

Články odjinud