První svezení v elektrické Škodě Enyaq. Prakticky vyladěné auto s tichým pohonem zadních kol

Škoda Enyaq iV bude první ryze elektrické auto z produkce mladoboleslavské automobilky. Už teď si sice můžete pořídit elektrický model Citigo, ale ten vychází z benzínového modelu. Enyaq je od počátku vyvíjený jako elektromobil na nové platformě s pohonem zadních kol a je to pro automobilku přelomový model. Kolegové z webu Autorevue.cz se v něm už mohli poprvé svézt.  

První dojmy z omezené vyjížďky jsou vesměs pozitivní. Jízda je tichá, pohodlná, podvozek hezky tlumí nerovnosti, jen by to chtělo vyladit ostrý a tvrdý chod brzd. Protože chybí zvuk motoru, byť třeba i ten syntetický (do 30 km/h enyaq vydává jen povinný bzukot), který nebude mít ani verze RS, nemají se běžné ruchy vzniklé při jízdě za co „schovat“. Více proto slyšíme odvalování a bubnování zadních kol. 

Sešlápnete pravý pedál, Enyaq se jemně rozletí vpřed, akcelerace není ale až tak zdrcující jako u jiných elektromobilů. Samozřejmě záleží na zvolené motorizaci, která je k dispozici ve třech stupních – 109 kW (220 Nm), 132 kW (310 Nm) a 150 kW (310 Nm), ovšem ani ta nejvyšší se nesnaží dělat v tomto směru rekordy a zrychlení z nuly na sto nabídne za 8,8 s. Maximem je pak rychlost 160 km/h. 

V prodeji příští rok

Agilitu bezesporu ovlivňuje vyšší hmotnost daná akumulátory. Jednotlivé verze se liší nejen výkonem, ale i kapacitou baterií (55 , 62 a 82 kWh), která je dána počtem instalovaných bateriových modulů. Každý váží 32 kg a zkoušená verze iV 80 s kapacitou 82 kWh jich má dvanáct. Jenom samotné moduly tedy váží téměř čtyři metráky. Jsou ovšem rovnoměrně uloženy v podlaze, a tak je těžiště nízko a jízda zatáčkami příjemná. 

Jak auto vypadá, to Škoda zatím ještě tají. Svezení probíhalo v maskovaných vozech, které bylo sice možné zvnějšku fotografovat, ale maskování prozrazuje pouze představu o proporcích vozu. Uvnitř již maskování nebylo, ale fotit se nesmělo, a tak se můžete v případě zájmu začíst do textového popisu interiéru kolegů na Autorevue.cz.

Půjde každopádně o moderní auto s novým pojetím interiéru i zevnějšku. S futuristickými vizemi se to však nepřehání, a tak v interiéru nečekejte řadu displejů a světelných efektů, je tu jen 5,3" displej přehledně zobrazující potřebná data. Přibude však head-up displej promítající informace přímo do zorného pole řidiče. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Enyaq vychází s konceptu tohoto žlutého koncpetu - Vision iV
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé detaily napovídají, jaké designové prvky se objeví i na Enyaqu

Enyaq se postupně odhaluje. Termín plného představení ještě není znám, ale očekává se na podzim. Koncem roku je už každopádně naplánován start sériové výroby a auto by se mělo dostat do prodeje začátkem roku příštího. K dispozici budou dvě karosářské verze – buď testovaný „vyvýšený kombík“ anebo verze se zkosenou zádí, kterou lze popsat jako křížence SUV a kupé (inspirací je koncept Vision iV). Více informací se dozvíte na Autorevue.cz.

Diskuze (74) Další článek: Microsoft se opravdu změnil. V reklamě říká, že tahákem nového Surfacu je Linux

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,