Meteorit | Satelit

První falešné padající hvězdy by se měly na obloze objevit už příští rok. Přání si chtějí plnit Japonci

Loni v březnu jsme publikovali článek o japonské společnosti Astro Live Experiences (ALE), která se zaměřuje na oblast „vesmírné zábavy“ a hodlá boháčům předvádět umělé meteorické roje.

Nyní zahraniční média informovala o tom, že je satelit ALE již připraven a 25. listopadu bude vypuštěn na oběžnou dráhu. Poté bude následovat několik závěrečných testů a nenastanou-li žádné komplikace, první falešné padající hvězdy se na obloze objeví příští rok.

Podle Space.com satelit vypustí centimetrové pelety, které při vstupu do zemské atmosféry vzplanou a budou hořet po dobu 3 až 10 sekund.

Odborníci mají obavy

Zakladatelka a výkonná ředitelka Astro Live Experiences Lena Okajima uvedla, že se na premiérovou světelnou show těší. „Pro ALE půjde o důležitý milník,“ dodala.

Mnozí odborníci však tento projekt od počátku kritizovali. Mj. mají obavy z toho, že pelety by mohly ohrozit jiná zařízení s nízkou oběžnou dráhou.

„Vzdávám jim hold za jejich šikovnost a technické znalosti, ale z pohledu orbitálních úlomků to není nejlepší nápad,“ konstatoval astronom Patrick Seitzer z University of Michigan.

Diskuze (4) Další článek: Chrome chce dávat pomalým stránkám „odznak hanby“. Vývojáře to má motivovat k lepší optimalizaci webů