Raketa nemusí mít klasické zvonovité trysky. Už dlouho známe účinnější řešení

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 19

Názory k článku

02. 07. 2019 17:35

Vytvořit funkční trysky je problém. Teorie (matematické a fyzikální) nefungují, zatím jediné řešení je zkusit > bouchne, upravit > zkusit > bouchne, upravit > zkusit > bouchne, ...upravit > zkusit > NEbouchne. Hurá, obrovské prachy v čudu, ale SLÁVA. Na dalších deset let nás chuť na další vývoj přešla (pokud někdo nedá penízky).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 04. 2019 10:57

Vypadá ta tryska zajímavě, ale proč už nebyla vyzkoušena u menších raket? Třeba u vojenských raket by snad nouze o peníze na vývoj nebyla. Nebo menší rakety pro vynášení malých satelitů, nikdo ještě nezkusil použít tuto rtysku? Proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 04. 2019 22:31

to je vtipný.... koukám na tenhle článek a pouštím si film 7 životů.....a co nevidím hlavní hrdina dela ve firmě apogee aeronautics a na platnem za sebou ma tenhle typ motoru jako dobrá náhoda 11:20 vteřina filmu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 04. 2019 21:51

Vícestupňové rakety řeší hlavně problém zbavení se mrtvé váhy (už nepotřebná, prázdná nádrž). Aerospike motor může ušetřit asi 40% paliva, ale palivo tvoří malou část ceny celé rakety, takže výrazně více můžete ušetřit tak, jak to dělá SpaceX s Falcony (znovupoužitelné stupně). Zajímavější by to mohlo být v kombinaci s vynesením letadlem (viz Stratolaunch). Neměl byste čerpat ze zdroje, který je bombastický a podivný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 04. 2019 15:19

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 04. 2019 15:19

"Tryska usměrňuje tok paliva a pokud vyvine vysokou rychlost a překoná atmosférický tlak, raketa může vzlétnout." … to jako opravdu? Jsem tady dobře na Vědě a technice mládeží?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 04. 2019 15:01

zasadni problem je chlazeni spicky te “trysky”, zejmena pri vykonejsich motorech to je zrejme zatim neprekonany problem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor