• Raketa SLS (Space Launch System) se chystá na první start
  • SLS bude vynášet k Měsíci kosmickou loď Orion
  • V rámci prvního letu (Artemis 1) poletí bez posádky, při dalším letu astronauté oblétnou Měsíc
Raketa SLS se vydá na startovací rampu. A jednou poletí na Měsíc. Podívejte se, z čeho se skládá | Foto: NASA

SLS se chystá na první start

Nová raketa SLS se chystá na svůj první start. Oficiálně tím započne program Artemis, který naváže na úspěchy Apolla a dopraví člověka na povrch Měsíce. Trvale a ve spolupráci s mezinárodními partnery.

SLS bude k Měsíci dopravovat kosmickou loď Orion s posádkou. Při prvním letu (pro SLS, Orion už jednou letěl) ale bude kosmická loď samozřejmě ještě prázdná.

Než se SLS odlepí od Země, proběhnou testy na startovací rampě. Na ní se vydá ve čtvrtek 17. března. Pásový přepravník s celou sestavou vesmírné rakety i odpalovací věže se dá do pohybu okolo 22:00 našeho času. Cesta na startovací komplex LC-39B potrvá 6 až 12 hodin. Pásový přepravním Crawler při tom ujede vzdálenost 6,8 km.

Vlevo pásový přepravník Crawler, vpravo cesta, po které se vydá. Dole na fotografii je montážní hala VAB, ve které se SLS sestavuje. Startovací komplex 39B je vlevo nahoře. Vedle něj (vpravo) je komplex 39A, který dnes využívá SpaceX. Foto: NASA

Váš názor Další článek: Vy a počítač: Používáte automatické aktualizace aplikací a programů?

Témata článku: Technika, Vesmír, SpaceX, NASA, Kosmonautika, Artemis, Země, Elon Musk, Raketa, Artemis 1, Slunce, Měsíc, Orion, Saturn, Crew Dragon, SLS, ESA, Boeing, Gateway, Apollo, SRB, Utah, Mys Canaveral, Orion Crew, Tah

Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

EnergetikaFotovoltaika

Komunita si hraje s Unreal Enginem 5. Podívejte se na veverku s uzinou

Nový engine rozhodně nabízí mnoho zábavy.

Unreal Engine 5Technologie