Letadla | Boeing | Aféry

Ředitel Boeingu se omluvil za smrt 346 lidí, kteří zahynuli při nehodách letounů 737 MAX 8

Výkonný ředitel Boeingu Kevin McAllister se v pondělí 17. června během tiskové konference, pořádané v rámci mezinárodní letecké přehlídky Paris Air Show 2019, omluvil za dvě havárie letadel 737 MAX 8, při kterých zahynulo dohromady 346 lidí. O omluvě informoval server Yahoo News.

Americká firma se nyní snaží obnovit ztracenou důvěru zákazníků, úřadů, pilotů i cestujících. Ta utrpěla zejména tím, že dosavadní výsledky vyšetřování ukazují jako pravděpodobného viníka systém stabilizace letadla MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).

Omluva obětem a pozůstalým

„Je nám velice líto ztrát na životech v důsledku tragických nehod ... naše myšlenky a modlitby jsou s jejich rodinami,“ řekl Kevin McAllister novinářům v průběhu letecké show. „Naší prioritou je udělat všechno proto, aby se letadla bezpečně vrátila do služby. Je to pro nás všechny klíčový moment.“

McAllister i další manažeři čelili řadě otázek, týkajících se tragických nehod letů Lion Air 610 z 29. října 2018 a Ethiopian Airlines 302 z 10. března 2019. V obou případech však zatím platí, že nebylo ukončeno vyšetřování, takže veškeré dosavadní informace o možných příčinách jsou stále pouze neoficiální.

Kritici přesto již nyní obviňují Boeing z celé řady selhání. V první řadě tvrdí, že stabilizační systém nebyl dostatečně otestován. Často je vytýkána skutečnost, že při rozhodování používal data jen z jednoho senzoru. Kritika se snáší také na nedostatečnou informovanost a výcvik pilotů.

Oprava je připravena, musí se otestovat

Kevin McAllister uvedl, že jednou ze změn připravované softwarové aktualizace bude využívání dat ze svou snímačů, což by mělo eliminovat nesprávné chování v případě chyby jednoho z nich. Návrh však ještě musí posoudit a schválit příslušné orgány, starající se o bezpečnost letectví.

„Jsme silně přesvědčeni o tom, že tři stupně ochrany, které plánujeme přinést v aktualizaci softwaru, zabrání opakování podobných situací,“ uvedl McAllister. Kromě obětí a pozůstalých se manažeři Boeingu omluvili také svým zákazníkům, kterým nucená odstávka strojů tohoto typu způsobila značné problémy a nemalé ušlé zisky.

Diskuze (17) Další článek: Sázka Googlu na chat skrze RCS příliš nevychází. Operátoři službu ignorují

Témata článku: Aktualizace, Letadla, Létání, Boeing, Aféry, Nehoda, Příčina, Yahoo News, Letadlo, Paris Air Show, Tragická nehoda, Ředitel, REDITEL, Omluva, MCAS


Určitě si přečtěte

Velký test televizorů v Computeru: i levnější značky překvapily kvalitou obrazu

Velký test televizorů v Computeru: i levnější značky překvapily kvalitou obrazu

** Jak funguje biometrické zabezpečení ve Windows ** Nejlepší správci hesel ** Létáme v Microsoft Flight Simulator

Časopis Computer | 5

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

** 8 služeb pro sledování leteckého provozu ** Nejznámější je Flightradar24, ale alternativy leckdy prozradí více ** Letadla i v této pohnuté době čile létají a je co pozorovat

Karel Kilián | 14

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

** Neuronová síť DeOldify obarvuje fotky ** Můžete si ji vyzkoušet sami i bez superpočítače ** YouTube je plný obarvených ikonických videí

Jakub Čížek | 21