Letadla | Boeing | Aféry

Ředitel Boeingu se omluvil za smrt 346 lidí, kteří zahynuli při nehodách letounů 737 MAX 8

Výkonný ředitel Boeingu Kevin McAllister se v pondělí 17. června během tiskové konference, pořádané v rámci mezinárodní letecké přehlídky Paris Air Show 2019, omluvil za dvě havárie letadel 737 MAX 8, při kterých zahynulo dohromady 346 lidí. O omluvě informoval server Yahoo News.

Americká firma se nyní snaží obnovit ztracenou důvěru zákazníků, úřadů, pilotů i cestujících. Ta utrpěla zejména tím, že dosavadní výsledky vyšetřování ukazují jako pravděpodobného viníka systém stabilizace letadla MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).

Omluva obětem a pozůstalým

„Je nám velice líto ztrát na životech v důsledku tragických nehod ... naše myšlenky a modlitby jsou s jejich rodinami,“ řekl Kevin McAllister novinářům v průběhu letecké show. „Naší prioritou je udělat všechno proto, aby se letadla bezpečně vrátila do služby. Je to pro nás všechny klíčový moment.“

McAllister i další manažeři čelili řadě otázek, týkajících se tragických nehod letů Lion Air 610 z 29. října 2018 a Ethiopian Airlines 302 z 10. března 2019. V obou případech však zatím platí, že nebylo ukončeno vyšetřování, takže veškeré dosavadní informace o možných příčinách jsou stále pouze neoficiální.

Kritici přesto již nyní obviňují Boeing z celé řady selhání. V první řadě tvrdí, že stabilizační systém nebyl dostatečně otestován. Často je vytýkána skutečnost, že při rozhodování používal data jen z jednoho senzoru. Kritika se snáší také na nedostatečnou informovanost a výcvik pilotů.

Oprava je připravena, musí se otestovat

Kevin McAllister uvedl, že jednou ze změn připravované softwarové aktualizace bude využívání dat ze svou snímačů, což by mělo eliminovat nesprávné chování v případě chyby jednoho z nich. Návrh však ještě musí posoudit a schválit příslušné orgány, starající se o bezpečnost letectví.

„Jsme silně přesvědčeni o tom, že tři stupně ochrany, které plánujeme přinést v aktualizaci softwaru, zabrání opakování podobných situací,“ uvedl McAllister. Kromě obětí a pozůstalých se manažeři Boeingu omluvili také svým zákazníkům, kterým nucená odstávka strojů tohoto typu způsobila značné problémy a nemalé ušlé zisky.

Diskuze (17) Další článek: Sázka Googlu na chat skrze RCS příliš nevychází. Operátoři službu ignorují

Témata článku: Aktualizace, Letadla, Létání, Boeing, Aféry, Nehoda, Příčina, Tragická nehoda, Ředitel, Yahoo News, Letadlo, Omluva, MCAS, Paris Air Show


Určitě si přečtěte

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

** Z Brna pochází třetina světové produkce elektronových mikroskopů ** První československý kus vyrobila Tesla už v 50. letech ** Dnes na ni navazuje třeba brněnský Tescan

Jakub Čížek | 19

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

Měření rychlosti internetu: Populární Speedtest.net neřekne o skutečné rychlosti internetu téměř nic

** Speedtest stále častěji měří jen rychlost na poslední míli ** Ta však ale neodpovídá reálnému surfování ** Jak se tedy pokusit změřit tu skutečnou?

Jakub Čížek | 85

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

** Na trh míří první levné Wi-Fi 6 routery ** Nabídka zařízení, zejména notebooků, každý den roste ** Poradíme, jak nejlépe přejít s domácností na Wi-Fi 6

Tomáš Holčík | 30