Imho cyklisti super silná světla nepotřebují, tím spíš, když je zapomenou dobít. Co bych jako řidič uvítal nejvíc, by bylo, kdyby si přes černou mikinu vzali reflexní vestu nebo bundu. Případně si pořídili reflexní batoh.Bodové blikací světlo je samo o sobě dost málo.Btw, nejsou u nás odrazky v pedálech povinné? Možná by chápavý policista připustil světlo, jako alternativu, ale nevím, zda je na to spoleh.
A k cemu blikacky na slapkach, kdyz tady lidi na elektrokolech za 40 nemaji ani pitomy přední a zadni svetlo za 500 korun.... Nehlede na mlhu, dest a les....
100 dolarov za svetla na bicykel, to je take americke.
Mám rád gadgety na kolo, ale když se podívám na své zabahnene a otlucene pedály a představím si na nich USB konektor, baterií s mega vydrží 3 hodiny a porovnám to se svou krásné červenou laserovou blikackou, ve které vydrží baterie celou sezónu a je vidět tak dobře, že oslnění automobiliste za mými zády za ukrutného kvílení brzd sjíždějí do příkopy ...děkuji ne.
Pedál je naprosto nevhodné místo pro světlo. Nikdy bych si nedal světlo někam, odkud se mi může od vozovky a od částí kola odrážet do obličeje.
To je jasná vykrádačka Knog TWINPACK plus. https://www.youtube.com/watch... Jen to nacpali do pedálů.
tak to radši Garmin Varia Radar...
Nemůžu si pomoc, ale naši předci nebyli vždy úplně blbí. V tomto případě bych starou dobrou odrazku považoval za mnohem lepší řešení:1. funguje bez elektřiny, takže není třeba jí dobíjet2. funguje bez elektřiny, takže se obejde bez baterek, čipů a dalších drahých a nedostatkových komponent3. funguje bez elektřiny a stejně odráží (dle kvaltiy) až 95% světla zpět. Takže když za mnou pojede auto, které svítí, tak budu vidět zhruba stejně jako s tímhle nesmyslem...4. funguje bez elektřiny, takže je mnohem ekologičtější....atd...
Souhlasím, ale zapomněl jste na to nejdůležitější: Odrazka funguje bez elektřiny!
Klasická odrazka nic moc, ale dneska máme reflexní pásky, co se dají přidělat kamkoliv a dělají se i samolepicí, co se dají nalepit třeba na ty páky u šlapek, to už mě taky kdysi napadlo. Já jsem ty pásky nalepil na vidlici. Nevýhoda pásků je, že na slunci časem blednou, takže zadní červenooranžová už je taky spíš bílá...Nicméně k páskům je stejně dobré mít blikačky. A pokud člověk jezdí ve tmě, tak i klasické světlo, blikačky co jsem měl na to nebyly dostačující.
Pro větší bezpečnost ve městě na nějaké skladačce typu Strida nebo Brompton při přibližování do práce ráno/věčer, asi jo...Pro většinu cyklistů je lepší a levnější varianta: klasická a stará dobrá blikačka.
Chci fotku vola, co si tohle koupí, díky
Je to sice skoro-geniální, ale:- nabíjet 4 zařízení pro tříhodinové svícení je opruz- platit efektní kolotoč cenou ojetého bicyklu je slušné plýtvání- nízko umístěné pedály budou v členitějším terénu vidět na menší vzdálenost než blikačka pod sedlem- jsou poměrně těžké a asi nebudou mít ostatní vlastnosti zrovna špičkovéTj. pro cyklisty se to nehodí, ale pro hipstery naprosto dostatečné.
Průměrný uživatel to nabije 3x pak ho to přestane bavit a bude jezdit s vybitými bateriemi. Fakt bych si rád poslechl budoucí příběhy budoucích majitelů proč utratit tolik peněz za toto.
Kdyby se to dobíjelo nějakým efektivním dynamem přes rotací pedálů, tak možná. Takhle je to jen další věc, na kterou musím myslet, že je potřeba dobít.
Nie. Ak by to cyklista musel dobijat tocenim pedalov tak si ubera energiu na kolesach=isiel by bud pomalsie alebo by vydrzal tocit pedale kratsi cas.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 9. 2021 13:38
Teoreticky ano, prakticky ledky moc nežerou, tak by to nemuselo být tak poznat. Jestli se při normální jízdě spotřebuje 100-200W, tak na světla bude stačit pár Wattů.
Přemýšlel jsem, jestli by to s dynamem v pedálech bylo reálné, a zkusil počítat. Mám tady data z nějakých 7 tisíc najetých kilometrů.Při šlapání potřebuji na jeden kilometr udělat průměrně 219 otáček klik. U samotného kola (výpletu) je to 446 otáček, takže dvakrát víc. Dynama v nábojích kol se hodí spíš pro dobíjení akumulátoru, ale pro přímé napájení osvětlení bývají slabá. Takže tady s poloviční kadencí by to asi nešlo. Vlastně čtvrtinovou, protože je to potřeba ještě rozdělit na dvě kliky. Nebo by muselo být mnohem těžší zpřevodování dynama a tedy větší odpor.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 9. 2021 14:01
To je naprosty nesmysl. Nabojova dynama jsou neskutecne ucinnejsi nez pritlacna a jsou schopna pohanet mimoradne vykonne svetlomety bez pocitoveho zpomaleni bicyklu. Ony i ty prastare pritlacne byly schopny rozsvitit docela silne svetlo, i kdyz to samozrejme bylo poznat na odporu, ale to bylo jen proto, ze odhadem 95% energie mizelo ve ztratach prenosu. Nabojove dynamo ma prakticky nepoznatelny odpor i pri silnem odberu proudu.Pochopitelne, bavime li se o pedalech, by to byla otazka jina. Mozna nejaky indukcni magnet okolo osy, ale to by fungovalo spis u rychle tocicich cyklistu, u milovniku tezkych prevodu uz moc ne. Ale porad plati, ze by to cyklista prakticky nepoznal.
Praktické zkušenosti nemám. Soudím jen z toho, co jsem si o tom přečetl a kde lidé doporučovali spíš využití pro dobíjení akumulátorů než přímé napájení spotřebiče.Zase pokus o výpočet: Na kole mám Fenix BC30, který se dvěma články 18650 (3500 mAh, 3,6 V) na střední výkon 600 lm vydrží zhruba 5 hodin. Z toho mi vychází spotřeba 10 W.Dynamo Shimano Nexus nabízí koncový výkon 3 W. Na těch 10 W zřejmě nedosáhne ani jedno z těch lepších, SON 28. Aspoň podle těchto grafů: http://nightrider.xf.cz/son28_en.htm... Tady je další zajímavý test, výsledky podobné: https://www.cyclingabout.com/dynamo-hub-power-drag-tes... ... Na méně výkonné LED v pedálech by to ale stačilo.
Hm... anebo stačí pořídit blikačku s LEDkama za kilo od ťamana, páč motorkáři blikačky tak nějak nepoužívají, že.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.