Umělá inteligence | YouTube | Reklama

Reklama na YouTube bude chytřejší – umělá inteligence zacílí na jednotlivé uživatele

  • YouTube hodlá inzerentům nabídnout efektivnější reklamy
  • Umělá inteligence sama vybere spoty pro konkrétní diváky
  • Roli v rozhodování bude hrát dosavadní chování uživatele

Google ví o uživatelích svých služeb mnoho informací a umí z nich těžit. Nyní hodlá na portálu YouTube přinést nový způsob nahrávání a správy reklamních kampaní. Využívá v něm strojové učení, jehož úkolem je automatické zobrazování „nejúčinnější kombinace“ formátů reklamy až na úroveň jednotlivých uživatelů. O novince informuje server Venture Beat.

Nejde přitom o nic tajného – Google o novince informoval v rámci konference Advertising Week, která probíhala tento týden v New Yorku. Stejně tak není tajemstvím, že reklamy jsou jedním z hlavních zdrojů jeho příjmů.

Chytřejší reklama na YouTube

V současnosti si inzerenti mohou vybrat z celé řady formátů pro různé účely. Například grafické a překryvné reklamy se zobrazují uživatelům počítačů, na všech platformách jsou pak k dispozici přeskočitelné a nepřeskočitelné reklamní spoty v rámci přehrávaných videí. Minulý týden Google oznámil, že spustí zobrazování reklam v rámci své aplikace YouTube TV.

Jedním z důsledků tohoto rozštěpení je skutečnost, že inzerenti musí často přizpůsobovat a provozovat samostatné kampaně pro každou kombinaci platforem a publika, což je pracné, složité a jde o rutinní, opakující se činnost.

Řešením této nepříjemnosti má být zavedení nové iniciativy nazvané „kampaně zaměřené na video“ („video reach campaigns“). Ta inzerentům umožní nahrávat více videí do jedné kampaně. Umělá inteligence pak automaticky optimalizuje jejich kombinaci na základě toho, co považuje za nejlepší pro konkrétního diváka.

Strojové učení ve službách reklamy

„Strojové učení společnosti Google automaticky nabídne nejúčinnější kombinaci těchto formátů, které pomohou oslovit vaše publikum v širším záběru,“ uvedl Vishal Sharma, viceprezident pro produktový management YouTube.

Firma uvádí, že nový nástroj používá agregovaná a anonymizovaná data o publiku, pokrývající stovky datových bodů, v reálném čase k předpovídání úrovně pozornosti, kterou budou mít uživatelé u konkrétních reklam.

Pokud například uživatel sleduje YouTube na mobilu, může se mu na začátku videa zobrazit šestisekundová reklama. Když algoritmy strojového učení usoudí, že by mohl být otevřen sledování další reklamy, může mu zobrazit přeskočitelný spot v rámci streamu.

O peníze jde až v první řadě

Jádrem tohoto nového nástroje je „individuální kontext uživatele“, vycházející z jeho dosavadního chování na YouTube. Na jeho základě systém určí nejvhodnější reklamy a maximalizuje tak dosah inzerce. Před oficiálním spuštěním byly tyto kampaně alfa-testovány několika významnými značkami – například na reklamních spotech automobilky Ford.

Reklama v online videích je velkým byznysem – v loňském roce vzrostl objem tržeb v tomto segmentu na 30 miliard amerických dolarů (cca 700 miliard korun). YouTube tak neustále pracuje na vylepšování svého reklamního systému – v minulosti například omezil zobrazování reklam u extremistického obsahu.

Optimalizace obsahu, který divák vidí v zájmu vyšší interakce, je dalším způsobem, jak chce YouTube přesvědčit inzerenty, že reklamy na tomto portále jsou dobře vynaloženou investicí. „Umožní to vést optimalizované a efektivnější kampaně, čímž získáte čas, který můžete využít na strategičtější priority,“ dodal Sharma.

Diskuze (17) Další článek: Intel a AMD si vyměňují role: podívejte se na průběh prodejů procesorů za posledních pět let

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,