Elektrické SUV předvedl už také francouzský Renault, ale zatím jen ve formě konceptu. Ovšem ne ledajakém! Jmenuje se Morphoz a je to elektromobil, který dokáže prodlužovat či zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití.

Elektrické SUV předvedl už také francouzský Renault, ale zatím jen ve formě konceptu. Ovšem ne ledajakém! Jmenuje se Morphoz a je to elektromobil, který dokáže prodlužovat či zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití.

Vůz nabízí možnost provozu ve dvou režimech: kratším City a prodlouženém Travel.

Vůz nabízí možnost provozu ve dvou režimech: kratším City a prodlouženém Travel.

V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru, po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru.

V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru, po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru.

K tomu se ještě o 15 cm prodlouží zavazadlový prostor v zadní části. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže.  

K tomu se ještě o 15 cm prodlouží zavazadlový prostor v zadní části. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže.  

Prodloužením rozvoru a délky konceptu se přitom nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km.

Prodloužením rozvoru a délky konceptu se přitom nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km.

V městském využití totiž používá Morphoz standardně 40kWh baterii (dojezd až 400 km). Auto se dobíjí indukčně, kabel tedy není zapotřebí.

V městském využití totiž používá Morphoz standardně 40kWh baterii (dojezd až 400 km). Auto se dobíjí indukčně, kabel tedy není zapotřebí.

Samotná přeměna vozu společně s výměnou baterií má probíhat na určených stanovištích, kde bude samozřejmě celý proces probíhat zcela automaticky.

Samotná přeměna vozu společně s výměnou baterií má probíhat na určených stanovištích, kde bude samozřejmě celý proces probíhat zcela automaticky.

Ačkoliv koncept předvádí technický základ nové modulární platformy CMF-EV pro elektromobily značky, měnící se rozvor bychom zrovna u sériových vozů Renaultu neočekávali.

Ačkoliv koncept předvádí technický základ nové modulární platformy CMF-EV pro elektromobily značky, měnící se rozvor bychom zrovna u sériových vozů Renaultu neočekávali.

Interiér je poté zaměřen s ohledem na autonomní řízení 3. úrovně, kdy může řidič nechat zasunout zrovna nepotřebné displeje a ovládání infotainmentu vozu nechat na umělé inteligenci.

Interiér je poté zaměřen s ohledem na autonomní řízení 3. úrovně, kdy může řidič nechat zasunout zrovna nepotřebné displeje a ovládání infotainmentu vozu nechat na umělé inteligenci.

Čalounění i obložení interiéru spoléhá na recyklované materiály.

Čalounění i obložení interiéru spoléhá na recyklované materiály.

Koncept používá jeden elektromotor pohánějící přední kola. V městském režimu produkuje výkon 100 kW (136 koní), zatímco v cestovním využití se výkon zvyšuje na 160 kW (217 koní).

Koncept používá jeden elektromotor pohánějící přední kola. V městském režimu produkuje výkon 100 kW (136 koní), zatímco v cestovním využití se výkon zvyšuje na 160 kW (217 koní).

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Zdroj: Renault

Vůz nabízí možnost provozu ve dvou režimech: kratším City a prodlouženém Travel.
V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru, po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru.
K tomu se ještě o 15 cm prodlouží zavazadlový prostor v zadní části. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže.  
Prodloužením rozvoru a délky konceptu se přitom nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km.
25
Fotogalerie

Renault postavil auto, které dokáže měnit svou délku. Jmenuje se Morphoz

Elektrické SUV předvedl už také francouzský Renault, ale zatím jen ve formě konceptu. Ovšem ne ledajakém! Jmenuje se Morphoz a je to elektromobil, který dokáže prodlužovat či zkracovat svůj rozvor dle zamýšleného využití.

Vůz nabízí možnost provozu ve dvou režimech: kratším City a prodlouženém Travel. V „městském“ režimu měří Morphoz 4,4 metru s rozvorem 2,73 metru, po zvolení „cestovního“ režimu se však délka zvětší na 4,8 metru s rozvorem čítajícím 2,93 metru. K tomu se ještě o 15 cm prodlouží zavazadlový prostor v zadní části. Jak se auto transformuje, ukazuje propagační video níže.  

Prodloužením rozvoru a délky konceptu se nejen zvětšuje prostor uvnitř, ale v cestovním režimu je možné dodatečně nainstalovat další baterii o kapacitě 50 kWh, pro celkových 90 kWh a dojezd až 700 km. V městském využití totiž používá Morphoz standardně 40kWh baterii (dojezd až 400 km). Auto se dobíjí indukčně, kabel tedy není zapotřebí.

Samotná přeměna vozu společně s výměnou baterií má probíhat na určených stanovištích, kde bude samozřejmě celý proces probíhat zcela automaticky. Ačkoliv koncept předvádí technický základ nové modulární platformy CMF-EV pro elektromobily značky, měnící se rozvor bychom zrovna u sériových vozů Renaultu neočekávali.

Interiér je tvořen s ohledem na autonomní řízení 3. úrovně, kdy může řidič nechat zasunout zrovna nepotřebné displeje a ovládání infotainmentu vozu nechat na umělé inteligenci. Sedadlo pasažéra je poté otočné směrem dozadu. Čalounění i obložení interiéru spoléhá na recyklované materiály.

Koncept používá jeden elektromotor pohánějící přední kola. V městském režimu produkuje výkon 100 kW (136 koní), zatímco v cestovním využití se výkon zvyšuje na 160 kW (217 koní).

Určitě si přečtěte

Články odjinud