Řetěz může zmizet z kol. Futuristický koncept pohonu jízdního kola půjde do výroby

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 166

Názory k článku

06. 08. 2023 09:19

Futuristický? Doporučuji zajít do Národního technického muzea v Praze a zjistíte, že tohle už tu bylo 100 let zpátky (jen bez elektronického řazení a karbonu). Kdyby to bylo tak super, už to má půlka peletonu na Tour. Možná u elektrokola by to k něčemu bylo. I výrobci motorek postupně upouští od kardanu (BMW, Guzzi to budou mít vždy, kvůli tradici), kdy největší boom kardanů byl kolem 80.let, dnes už moderní japonské motorky s kardanem spočítáte na 1 ruce. Výhoda je snad jen absence mazání/napínání řetězu, ale tady jsou převody stejně obnažené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 09. 2022 07:30

Když čtu názory zdejších "odborníků" tak si vždy vzpomenu na slavný výrok onoho chytráka ze začátku 20. století...... Auto je hezká věc,ale kůň je kůň,toho nikdy nenahradí)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2022 11:41

failed, skuste to cez wifi prehadzovat dpc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2022 11:37

Polesným každoročně recyklovaný sranec který se pravidelně opakuje už přes deset let.
Futuristické??? Leda hovno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 05. 2022 19:33

Koukám okurková sezona začala poměrně brzy že už se v květnu recyklují letité články.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 05. 2022 19:26

Som skúsený biker, mám cesťák (endurance), gravel aj mtb (full stumpjumper). A napriek tomu sa teším na každú novinku. Už aby to tu bolo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 05. 2022 13:46

To teda moc novinka není, poprvé jsem o tom četl asi před 4 roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 05. 2022 14:58

Nějak mi uniká jakou to má výhodu oproti řetězu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 12. 2021 19:59

Nepochopil jsem proč mají zuby kruhový tvar a pastorek jakési podivné "ložiskové" zuby. Ozubený převod už je pár set let vymyšlený a jeho evolventní tvar taky. Kromě toho, když už dělám ozubený převod, proč ho udělám jen dvoustupňový se zadní kazetou jak víko od popelnice. S jedním dalším stupněm to celé mohlo být čtvrtinové.Připadá mi jakoby to vymýšleli nějací inženýři přes zdravou výživu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 12. 2021 11:09

Tak to abych nakoupil zásobu řetězů, dokud jsou. Jinak tohle bude určitě hodně "jednoduché" servisovat, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 06. 2021 17:09

Ani ne...strčte si tu ptákovinu do špic...pokud je to ještě má a není taky místo nich nejaký nesmysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 06. 2021 19:00

nesmysl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 06. 2021 15:30

Některé "fotky" jsou dobrý render.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2021 17:11

Jako nápad se mi to líbí, ale děsí mě to elektronický řazení. Navíc jak se tam na tý trubce hejbe ten pastorek, tak mam pochybnosti o tom že to bude hladce chodit po zasvinění blátem a pískem a podobně. Normální přehazovačka je sice hroznej krám ale i ve špatnejch podmínkách to aspoň ňák funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 05. 2021 07:33

Koncept je to sice fajn, ale kardanová hřídel je co se týká efektivity převodu síly oproti řetězu v nevýhodě, třeba u motorky je to asi buřt, ale u lidské síly to jedno není, plus jak zmiňovali bude k tomu potřeba nějaké elektroniky a napájení, takže další přídavné "složitosti", zatímco lety ověřenou přehazovačku si jezdec sešteluje šroubováčkem kdekoliv na polní cestě, s tou elektronikou to bude na odjezd do servisu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 05. 2021 19:50

Zijeme v dobe kurvitek, tohle je jenom zbytecna touha neciho ega "exhibovat" a neco "vymyslet". Imho to nedava smysl technicky, financne. Ted tolik proklinanej retez se totiz chova genialne, zabira na spouste zubu, jak se opotrebovava tak snese urcity "vakl" apod. Na retezu nalitate klidne jednotky tisic km, na pastorkach pokud jsou slusny radove 5-10k km. Kolik bude stat tahle sarada ? Jednou jsem jel na biku z Bukovy hory dolu a chytla nas prutrz mracen ale fakt fest slejvak, takze behem chvilky jsme sjizdeli v potucku 15-20cm bahna. Nez jsme dojeli dolu k vode skoro vsichni jsme prisli o brzdy. Kdyz jsme dojeli dolu kolo bylo tak zasr, ze jsme s nim normalne vsichni vjeli do Labe ( sorry prirodo ). A pak jsme pokracovali smerem k Litomericum. Doma jsem kolo vycistil, znova umyl, namazal. A fungovalo, chtel bych videt tohle "kurvitko" v tezkym terenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 05. 2021 22:04

Já bych spíš viděl jako přínosné takové "CVT" řešení. Přední i zadní jednokolečko s proměnlivým průměrem a ozubený řemen nebo řetěz, Žádné řazení, pouze úprava průměru a poměru koleček. Fungovalo by to za jízdy i bez točení kol (na místě). Nejsem inženýr, ale myslím si, že technicky by to řešení bylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 05. 2021 19:05

Překvapuje mě že na to vybírali peníze, mohli by mít vlastních dost - Ceramic Speed dělá pár drahých příslušenství, za vrchol šílenství považuju 2 kladky do přehazovačky s ramínkem za 1 500 Euro ! Za toto by ti chudáci mohli chtít tak 4x tolik - takže ani nemusíme spekulovat jestli to k něčemu bude. Nápad hezký, účinnost převodu by se mohla změnit z asi 92% na asi 98%, ale co se stane když tam spadne klacík ? To řazení na neostré animaci mě taky nepřesvědčilo. A rozsah převodů bude (jen) jako u systémů 1x ... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 05. 2021 16:47

Před pár dny jsem se nostalgicky díval na Obušku z pytle ven. A napadá mě parafráze, že tenhle vynález bude mít úspěch, jaký svět neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 05. 2021 21:38

Pokud se tohle nepřijme u profi cyklistů, tak to veřejnost nikdy nebude kopírovat. O účinnosti přenosu energie bych váhal, ale čeho bych se bál je odolnost vůči extrémnímu zatížení (1000w a výše). Běžný Franta po cestě do hospody tolik asi neušlápne, ale jsou borci, co přetrhnou i řetěz. No ale pokud tohle ustojí i "dupání do pedálů", tak bych tomu i fandil. Ale přiznejme si, jak konzervativní cyklisté, hlavně ti silniční jsou. Kotoučové hydraulické brzdy jsou poměrně běžná věc (už i levná a kvalitní), ale silničáři se do toho pořád moc nehrnou i přes řadu nesporných výhod..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 21:10

Každému komu je jasné ako funguje bicykel, aké sily a tlaky je potrebné prenášať mocou reťaze na zadné koleso musí byť hneď zrejmé, že toto bude fungovať len na videu, billboarde, v PowerPointe a maximálne na prvom detskom bicykli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 15:40

Len ma tak napadá..keby to bolo také výborné a vlastne by sme tým ušetrili "energiu" prečo to nepoužívajú vo vrcholovej cyklistike ? veď tam by mali byť najväčšie inovácie tak ako je prepojená F1 a automobilový priemysel. Či bolo by to niečo proti pravidlám ? Vďaka za rozumné reakcie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 15:33

To je jednoduchý, pokud to vydrží víc než řetěz a ozubená kola a dokáže to klidně vydržet i zátěž třeba u elektrokol, tak se to chytne, a samozřejmě rozumná cena... jinak to nemá smysl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 05. 2021 13:09

Je to zajimave reseni, ale obavam se, ze nic moc.
Efektivnejsi mi prijde prevod pres 2 elektromotory (ztrata asi 10%, zadne treni) a soucasne to lze napajet i baterii. Tez by slo brzdit rekuperaci a dobijet baterii.Prijde mi zvlastni, ze tak primitivni stoj, jako kolo, dnes vyjde na 10.000. Nejspis je to velky byznys, nulova snaha o masovou robo vyrobu. A tomu odpovida i cena, kde misto 2.500 zaplatite 10.000 a ani to nema elektricky pohon :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 13:04

A nikoho nepřekvapuje absence videa kde na tom někdo šlape a dává tomu zahulit. V dnešní době kdy kdekdo točí každý prd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 05. 2021 11:23

Motorky BMW mají taky kardan ...jen tady je součástí samotného kardanu řazení ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 10:41

Mozna bych si mohl taky udelat nejaky ten startup - pripravil bych si pusobivou animaci, kdy clovek slapanim jenom nabiji baterii a ta pak pohani motor zadniho kolo podle potreby - zadny retez, zadne prevody :) Na to by se urcite nekdo nachytal :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 10:00

Strasne by me zajimalo kolik to zvladne Nm. To se rozsype po 100 metrech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 09:52

Tohle by bylo dobrý možná kdyby vymysleli jak to udělat bezestupňový tak, aby si člověk navolil požadovanou zátěž a šlapal furt stejnou silou kopec nekopec.
Pochybuju, že tohle bude spolehlivější a líp servisovatelný než klasickej řetěz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 09:02

za mne tam vidím jednu velkou přednost, možnost zakrytování. Současné řetězy by měly násobně větší životnost, kdyby se do nich každý den nedostávaly mikroskopická zrnka prachu.
Pak jsou tam nevýhody, zmiňovaná malá styčná plocha, konstrukční komplikace u celoodpružených kol ... no jsem zvědavej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 05. 2021 08:53

problemom tohto riesenia je extremne pnutie na malej ploche.
-retaz (pri spravnej dlzke retaze je styku s koleckom na polovici jebo obvodu.
-rement to iste.
-argument kardan u motocykol je taky prvoplanovy, je tam jeden jediny prevod a ozubene sukolie je podstatne robusnejsie. A pouziva sa iba pre pri pozdlznom ulozeni motora (+dlhsi servisny interval / odpada mazanie retaze). Zial pozdlzne ulozenie motora na bicylki nie je, Pri tomto rieseni je jedno jedine lozisko v styku s jednym zubom na prednom a zadnom ozubenom kolecku. Co nemusi byt prolem technicky to vyiesit, ale dnes ked sa pri kazdom bicykly nahana hmotnost, tak tak aj po odpocitani hmotnosti ocelovej retaze, nemoze byt zadna kazeta lahsia (ak prenasa silu cez jeden zub) ako standartna kazeta ktora ho prenasa cez 1/2 vsetkych zubov zubov.
Ak by tam bol super pevny material. Tak ten isty material na standartnej kazete bude mat polovicnu hmotnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 08:46

Vypadá to zajímavě.... je pravda, že klasický řetěz je pěkná otrava. Jsem si koupil nové kolo, jezdím každý den tak 10-15 km... a po 3 měsících byl řetěz na odpis, začal přeskakovat :(
Poněkud mě to zaskočilo, to se mi tedy na starém favoritu nestávalo. I na předchozím trekovém kole jsem řetěz měnil jednou za pár let... a vyměnil to rovnou i s kazetou. Ale vždycky až v podstatě na doporučení servismena, sám o sobě nic nepřeskakovalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 08:45

Už když to představili tak jako hlavní problém jsem viděl změnu převodů, kdy zuby díky jiným roztečím nejsou proti sobě. Tady už jde konečně na videu vidět, že to tam nějak řešený je, ale proč je to jenom animace? Chtěl bych vidět jak to skutečně funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 07:57

Jé, to by se dalo využít u elektrokola. Ten řetěz se mi u elektrokol vůbec nelíbí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2021 07:32

Dobré možná tak doprofipelotonu, kde se na korunu nehledí, protože to po jednom závodu to bude celý převod na vyhození. Řetěz tlačí vždy na minimálně polovinu všech zubů na pastorku současně a tady maximálně tak na dva zuby, takže opotřebení pastorků bude extrémní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 05. 2021 00:06

Kardan sa na bicykloch pouziva viac ako 100 rokov, existuju modely i s radenim a na wiki to ma minimalne jednu stranku .... https://en.wikipedia.org/wiki/Shaft-driven_bicycle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid
04. 05. 2021 00:06

uz z videa mi prijde, ze tohle nemuze co do spolehlivosti a jednoduchosti retez nahradit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 05. 2021 22:16

V čom je kardánový prevod prevratný ? Je dosť bežný u motocyklov a pred nejakými rokmi , asi tak 30+- , som videl aj také bicykle .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 05. 2021 21:36

A jde to taky přehodit z největšího na nejmenší za půl sekundy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 05. 2021 20:15

nebudte trapni, tenhle zazrak tedy chojovina je starej uz nekolik let a nikdy to fungovat tak dobre jako retet nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (41)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor