Baterie | Elektromobily | Akumulátory

Revoluční baterie Innolith poskytne elektromobilům dojezd až 1000 kilometrů

Jedním z limitujících faktorů dnešních elektromobilů je dojezdová vzdálenost. V této „disciplíně“ mohou elektrické vozy zatím jen obtížně konkurovat autům se spalovacími motory. Je tedy pochopitelné, že řada firem pracuje na vývoji lepších akumulátorů.

S údajným průlomem v tomto segmentu přišla nyní německá firma Innolith, která oznámila, že v laboratoři vyvíjí první nabíjecí baterii s energetickou hustotou 1000 Wh/kg. Současné elektromobily by s takovými akumulátory měly bez problémů ujet na jedno nabití i více než tisíc kilometrů.

Ale jak už to u podobných projektů „revolučních baterií“ často bývá, zůstanou jen v laboratoři, nebo je po letech vývoje výroby doženou co se týče parametrů baterie lithium-iontové, které se evolučně také stále vylepšují. Dopadne to tak i tentokrát? Uvidíme. Tvůrci se holedbají, že je jejich řešení výrobně jednoduché, ekonomicky výhodné a navíc má řadu dalších výhod.

Dojede dále, stojí méně

Delší dojezdová vzdálenost však není jedinou výhodou nové technologie. Díky tomu, že se při výrobě nepoužívají žádné drahé exotické materiály, mohou výrobci (a potažmo snad i zákazníci) počítat s doslova „radikálním“ snížením nákladů.

Teď už si možná budete připadat jako v teleshoppingu, ale z hlediska výhod to pořád není všechno! Innolith používá v baterii nehořlavý anorganický elektrolyt, což znamená i vyšší bezpečnost ve srovnání s dnes běžně používanými akumulátory, které používají hořlavý organický elektrolyt.

Eliminací hořlavého elektrolytu dochází k odstranění primární příčiny požárů baterií, kterým museli čelit majitelé elektromobilů při často na první pohled banálních nehodách. V tiskové zprávě výrobce označuje nový typ akumulátorů jako vysloveně nehořlavý.

Začne v Německu, pak půjde do světa

Akumulátory Innolith Energy Battery se na trh dostanou nejprve v rámci pilotního programu v Německu. Později bude technologie licencována dalším významným výrobcům baterií a automobilů. Očekává se, že vývoj a komercializace potrvá tři až pět let. V licenčních smlouvách si firma hodlá ponechat kontrolu nad veškerými dodávkami speciálních chemikálií, aby chránila své duševní vlastnictví.

Revoluční akumulátor je výsledkem mnohaleté práce odborníků firmy Innolith, kteří se primárně zaměřili na anorganické elektrolyty a jejich aplikaci v dobíjecích bateriích. Testy ukázaly schopnost absolvovat více než 55 tisíc cyklů úplného vybití, což je desetkrát až stokrát více ve srovnání s dnes používanými lithium-iontovými bateriemi.

Běžná Tesla Model S 100D dokáže se stávajícími plně nabitými akumulátory ujet vzdálenost kolem 540 kilometrů. Pokud by místo nich dostala baterie Innolith Energy Battery, měla by zvládnout na jedno nabití až 970 kilometrů.

Diskuze (93) Další článek: Polovina top smartphonů bude skládací. Kde může začínat jejich cena?

Témata článku: Baterie, Elektromobily, Německo, Elektřina, Energie, Akumulátory, Lithium, Dojezdová vzdálenost, Vzdálenost, Elektro, Elektromobil, Dojezd, Akumulátor, Tisíc kilometrů, BAT, Elektrolyt