Revoluční konstrukce letadla se třemi páry křídel má přinést nižší emise i spotřebu paliva

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 40

Názory k článku

25. 05. 2021 11:19

takovejch obrázků už bylo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 05. 2021 18:38

Aerodynamicky je to nesmysl. Je docela s podivem, ze o tomhle nekdo napise zcela nekriticky clanek a neni to Blesk nebo Chvilka pro tebe.
(Jako kdyby nestacily oslavne clanky o elektrickych airlinerech, airlinerech na vodik apod. To jsou sice taky hovadiny, ale da se pochopit, ze novinar muze byt zmaten PR renomovanych vyrobcu.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 05. 2021 13:16

Tenhlé nesmysl už tu byl. Autoři totálně ignorují aerodynamiku. Viceplosnik má vždy větší odpor. Pokud jsou křídla za sebou je to ještě horší. Křídlo totiž ohýbá proud vzduchu dolů. Nikdy se to proto nepoužilo. Demence inženýrů jak vyšitá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 05. 2021 11:40

Kdyby tam dali pět párů křídel, tak spotřeba klesne ještě o 20 %. Možná to nakonec upraví, že celé letadlo bude jedno velké křídlo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 05. 2021 10:26

Ja neviem. Nebolo to nahodou zverejnene niekedy zaciatkom aprila (dubna)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 05. 2021 09:25

Jako Pilot vidím, že je to jenom PR Stunt a chtějí jen prachy na projekt který nikdy nepoletí. Čistě logicky 6 křídel má větší odpor než 2, tak jak by to mohlo být více úsporné. Ale "šokovat" to umí. 🤣

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2021 07:58

Pokud je ta konstrukce tak skvela, mohlo by byt zajimave pouzit podobny system pro vzducholode. Jakoze by treba balon mohl byt polovicni a vzduchod by mohla mit pridavny pohon, kridla a dalsi vymozenosti. Pripadne by sla resit jako virnik. V tom pripade by slo sice o obri konstrukci, ktera ma v sobe balon, ale zas by potrebovala minimum paliva a slo by udelat nehlucny motor a mohlo by to byt super na vyhlidkove lety. Treba, udelat nejaky kabinkovy system, jako u lanovky. S tim, ze misto zriceni bude moznost v pohode pristat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2021 06:05

Při vší úctě ke zde diskutujícím se domnívám, že na návrhu se podíleli lidé se znalostí konstrukce letadel a obecně aerodynamiky a měli asi i k dispozici nějaké to počítačové vybavení na různé simulace a výpočty. Takže odpovědi na problémy zde uváděné asi mají. A i na ty, které zde nejsou... Vývoj letadel je cekem dlouhá a dobře spočítatelná záležitost. Simulačních programů jsou asi spousty a fyzika okolo je taky v pohodě. Uvidíme kdy a v jaké podobě se to dostane do vzduchu. Nicméně to vypadá zajímavě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2021 00:14

Otáčet se na ranveji bude asi sranda.. ale proč ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 05. 2021 22:09

Kdyby radši hráli Fortnite jako všechny ostatní děti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 05. 2021 20:50

To je zase ptákovina... Motory vzadu už tu jednou byly a neosvědčily se, jelikož kvůli ním bylo potřeba zesilovat dodatečně konstrukci trupu, tj. nárůst hmotnosti.
Čím víc křídel, tím víc adidas? To by se měl někdo probrat. Čím víc křídel, tím líp, určitě neplatí. Z logiky věci lze říci, že zredukováním něčeho na nižší počet, lze dosáhnout obvykle větší efektivity, tak z tohoto pohledu je ideální konstrukcí pro úsporný let samokřídlo, ne tenhle "dreidecker".
Jeden motor stroj mít nemůže, protože letecké úřady tvrdě vyžadují, aby byl stroj schopen jakés takés letuschopnosti i s mínus jedním motorem. Takže pouze jeden motor je z pohledu bezpečnosti nepřípustný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 05. 2021 20:30

Kolik křídel chcete na novém letounu? "Yes". Ale k věci: Zvýší vztlak dvakrát, ale odpor 3x, asi by si měli zjistit proč se opustilo od véceplošníků okamžitě jak to bylo z konstrukčního hlediska možné. Dále nechápu proč mají motýlkové svislé ocasní plochy, když vzadu mají "křídlo", to ten přidaný odpor není dostatečný? A palivo, které odlehčuje křídlo dát do trupu, to může napadnout fakt jen někoho, kdo v životě nespočítal namáhání ani jednoho nosníku. BTW proč mají jeden motor uvnitř trupu a druhý nad trupem? Jim novycházely výkony tak tam nalepili druhý motor? P.S. Papír snese vše, ale snad je každému jasné proč letadla vypadají tak jak vypadají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 05. 2021 19:24

Schválně vynechali nevýhody. Jedna z hlavních bude zhoršená manévrovatelnost. Pak i odpor vzduchu bude při manévrech obrovský a letoun bude prostě do zatáčky rapidně zpomalovat, což se projeví třeba při kroužení okolo letiště. Další věc je větší náchylnost na turbulence. Atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 05. 2021 19:08

Z mspaint do sériovej výroby je ďaleko. Počítam že to bude nejaký troll čo čaká na peniaze od investora...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor