Tesla Motors | Automobily | Autonomní vůz

Řidič Tesly naboural policejní vůz. Poté tvrdil, že se s Autopilotem nemusel věnovat řízení

Velmi často bývá příčinou nehod vozidel v autonomním režimu nepochopení ze strany řidiče. Někteří prostě spoléhají na schopnosti elektroniky více než by bylo zdrávo. To je i případ Nicholase Ciarlone, který v prosinci loňského roku naboural Teslou v režimu Autopilot do zaparkovaného policejního vozu. O celé kauze informuje server Ars Technica.

Řidič měl následně policistům sdělit, že díky technologii Autopilot „nemusel věnovat pozornost řízení“. To však není pravda – Tesly řidiče výslovně upozorňují, že jsou povinni věnovat se provozu. Nyní Ciarlone čelí obvinění z nedbalostního trestného činu.

Tesla nabourala policejní vůz

Událost se dle televizní stanice NBC odehrála tak, že policejní vůz zastavil na levé straně v rozdělení dálnice poblíž West Bridgewater ve státě Massachusetts. Policista vystoupil a chtěl zkontrolovat doklady řidičky Marie Smith, když do jeho auta narazila Tesla.

Odražené policejní SUV následně narazilo do kontrolovaného vozidla, které odhodilo policistu k betonové bariéře na okraji silnice. Ač situace mohla dopadnout mnohem vážněji, policejní důstojník z karambolu vyvázl bez vážnějšího zranění.

Je obecně známou skutečností, že Autopilot Tesly má problémy s reakcí na stojící vozidla. Například v roce 2018 došlo ke dvěma incidentům, kdy auta, jedoucí v autonomním módu, narazila do stojících hasičských vozů. Naštěstí se obě události obešly bez obětí na životech.

Řidiči spoléhají na elektroniku

O tom, jak řidiči až příliš spoléhají na schopnosti samořídících systémů, svědčí nehoda, ke které došlo v loňském roce. Tesla Model 3 narazila do zaparkovaného policejního auta na dálnici ve státě Connecticut. Řidič poté uvedl, že před nehodou „kontroloval svého psa na zadním sedadle“.

Další dvě nehody se odehrály v letech 2016 a 2019, kdy Tesly narazily z boku do náklaďáků s návěsem, které vyjížděly z vedlejší silnice. V obou případech osobní vůz návěs podjel, čímž došlo k totální destrukci kabiny, kterou řidiči nepřežili.

Hlavní příčinou těchto nehod je skutečnost, že autonomní vozidla využívají při jízdě po dálnici především adaptivní tempomat, který radarem monitoruje rychlost kolemjedoucích aut. Tyto systémy však obtížně detekují stojící objekty a v krajních případech je mohou zcela ignorovat.

Tesla sice intenzivně pracuje na systému samočinného řízení, který plně porozumí okolnímu prostředí, nicméně zatím je v tomto směru napůl cesty. Nadále tedy platí, že veškerou odpovědnost nese řidič, který je povinen sledovat provoz a v případě potřeby na něj reagovat.

Diskuze (58) Další článek: Úplně bez drátů pod tisíc korun: Test sluchátek Niceboy Hive Podsie

Témata článku: USA, Tesla Motors, Automobily, Elektromobily, Autonomní vůz, Elektronika, Tesla, Massachusetts, Policejní vůz, Connecticut, Autopilot Tesly, Vozidlo, Návěs, Silnice, Nehoda, Dálnice, Řidič, Ars Technica, NBC


Určitě si přečtěte

Nejlepší programy z roku 2000: Další várka zapomenutých legend, které jste měli v PC

Nejlepší programy z roku 2000: Další várka zapomenutých legend, které jste měli v PC

** Pokračujeme ve vzpomínání na prehistorické programy ** Pročetli jsme vaše tipy v diskuzi ** A všechny ty vykopávky spustili na Windows 2000

Jakub Čížek | 74

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

** Honor u nás přichází s prvním telefonem bez Google Mobile Services ** Současný stav je lepší než na začátku, ideální ale není ** Zkusili jsme i hack s ručním přidáním služeb Googlu

Tomáš Holčík | 159

Zahodil jsem Windows, přešel na Linux a nezbláznil se z toho

Zahodil jsem Windows, přešel na Linux a nezbláznil se z toho

** Měsíc jsem se nedotkl Windows a byl závislý jen na Linuxu ** Jaká byla pozitiva a negativa přechodu? ** Se kterými aplikacemi jsem (ne)zápasil a které bych doporučil?

Lukáš Václavík | 205