Řidič Tesly naboural policejní vůz. Poté tvrdil, že se s Autopilotem nemusel věnovat řízení

Velmi často bývá příčinou nehod vozidel v autonomním režimu nepochopení ze strany řidiče. Někteří prostě spoléhají na schopnosti elektroniky více než by bylo zdrávo. To je i případ Nicholase Ciarlone, který v prosinci loňského roku naboural Teslou v režimu Autopilot do zaparkovaného policejního vozu. O celé kauze informuje server Ars Technica.

Řidič měl následně policistům sdělit, že díky technologii Autopilot „nemusel věnovat pozornost řízení“. To však není pravda – Tesly řidiče výslovně upozorňují, že jsou povinni věnovat se provozu. Nyní Ciarlone čelí obvinění z nedbalostního trestného činu.

Tesla nabourala policejní vůz

Událost se dle televizní stanice NBC odehrála tak, že policejní vůz zastavil na levé straně v rozdělení dálnice poblíž West Bridgewater ve státě Massachusetts. Policista vystoupil a chtěl zkontrolovat doklady řidičky Marie Smith, když do jeho auta narazila Tesla.

Odražené policejní SUV následně narazilo do kontrolovaného vozidla, které odhodilo policistu k betonové bariéře na okraji silnice. Ač situace mohla dopadnout mnohem vážněji, policejní důstojník z karambolu vyvázl bez vážnějšího zranění.

Je obecně známou skutečností, že Autopilot Tesly má problémy s reakcí na stojící vozidla. Například v roce 2018 došlo ke dvěma incidentům, kdy auta, jedoucí v autonomním módu, narazila do stojících hasičských vozů. Naštěstí se obě události obešly bez obětí na životech.

Řidiči spoléhají na elektroniku

O tom, jak řidiči až příliš spoléhají na schopnosti samořídících systémů, svědčí nehoda, ke které došlo v loňském roce. Tesla Model 3 narazila do zaparkovaného policejního auta na dálnici ve státě Connecticut. Řidič poté uvedl, že před nehodou „kontroloval svého psa na zadním sedadle“.

Další dvě nehody se odehrály v letech 2016 a 2019, kdy Tesly narazily z boku do náklaďáků s návěsem, které vyjížděly z vedlejší silnice. V obou případech osobní vůz návěs podjel, čímž došlo k totální destrukci kabiny, kterou řidiči nepřežili.

Hlavní příčinou těchto nehod je skutečnost, že autonomní vozidla využívají při jízdě po dálnici především adaptivní tempomat, který radarem monitoruje rychlost kolemjedoucích aut. Tyto systémy však obtížně detekují stojící objekty a v krajních případech je mohou zcela ignorovat.

Tesla sice intenzivně pracuje na systému samočinného řízení, který plně porozumí okolnímu prostředí, nicméně zatím je v tomto směru napůl cesty. Nadále tedy platí, že veškerou odpovědnost nese řidič, který je povinen sledovat provoz a v případě potřeby na něj reagovat.

Diskuze (58) Další článek: Úplně bez drátů pod tisíc korun: Test sluchátek Niceboy Hive Podsie

Témata článku: Elektromobily, USA, Tesla Motors, Automobily, Autonomní vůz, Návěs, Connecticut, Vozidlo, Policejní vůz, Dálnice, Tesla, Elektronika, NBC, Massachusetts, Řidič, Ars Technica, TES, Autopilot Tesly, Nedbalost, Nehoda, Silnice



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

** O bublinách v galaxiích toho víme jen velmi málo ** Theo O’Neill a jeho kolegové se to snaží zlepšit ** Zmapovali magnetická pole naší Lokální Bubliny

Stanislav Mihulka
Astronomie
Futurolog ukázal vizi bizarní továrny s robotickými dělohami. Vyrobí 30 000 dětí ročně

Futurolog ukázal vizi bizarní továrny s robotickými dělohami. Vyrobí 30 000 dětí ročně

** Futurolog se pochlubil konceptem těhotenství budoucnosti ** Ženské lůno nahradí fabrika s umělými dělohami ** Nebude chybět mobilní apka a virtuální realita

Jakub Čížek
RodičovstvíEmbryoBudoucnost
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
U filipínského ostrova Luzon se na obloze objevilo něco neznámého. Mohla by to být nová čínská vzducholoď

U filipínského ostrova Luzon se na obloze objevilo něco neznámého. Mohla by to být nová čínská vzducholoď

** Na internetu se objevily snímky něčeho, co by mohla být vzducholoď určená k dlouhodobým letům ve velkých výškách ** Tento objekt se pohyboval v blízkosti západního pobřeží filipínského ostrova Luzon ** Vzhledem k okolnostem by mohlo jít o moderní čínskou vojenskou vzducholoď

Stanislav Mihulka
VzducholoďVojenství
Testy Apple M2 Pro a Max. MacBooky s nimi vydrží celý den a mají dost výkonu i na hry

Testy Apple M2 Pro a Max. MacBooky s nimi vydrží celý den a mají dost výkonu i na hry

** Nárůst výkonu ve srovnání se základním čipem M2 je výrazný ** Jednovláknový výkon se od prvních čipů M1 výrazně neliší ** Výkonná grafická část umožňuje i plnohodnotné hraní

Stanislav Janů
Mac miniMacBookApple