Robotický brouk poháněný výhradně methanolem unese 2,6násobek své hmotnosti

Tým odborníků sestrojil mikrobota, který je poháněn methanolem. Tzv. RoBeetle váží méně než desetinu gramu a obejde se bez jakýchkoliv dalších externích zdrojů energie.

„Energetická hustota baterií je velmi nízká, takže jsme potřebovali nové zdroje energie,“ řekl jeden z autorů RoBeetle, Nestor Perez-Arancibia z University of Southern California. „Dokázali jsme ho udělat tak malého a lehkého, protože se nespoléháme na baterie.“

Níže uvedené video ukazuje, jak robot funguje. Jeho drátěné „svaly“ ze slitiny niklu a titanu se opakovaně zahřívají a ochlazují, v důsledku čehož dochází k jejich kontrakci a opětovné expanzi. To zajišťuje pohyb vpřed.

RoBeetle unese 2,6násobek své hmotnosti a pokud ho vybavíte ještě jednou „palivovou nádrží“, zvládne lézt po dobu až dvou hodin.

Badatelé pro svůj projekt získali financování od DARPA a nyní se mj. snaží přijít na to, zda by bylo možné k RoBeetle připojit křídla. „Chceme vytvořit prvního autonomního létajícího robota v měřítku brouka,“ konstatoval Perez-Arancibia.

Diskuze (3) Další článek: Programování elektroniky: Kapesní superpočítače pro neuronové sítě a detekce člověka