Nové stylistické prvky Kony se objevují i tady, elektromobil nicméně přichází s ještě uhlazenější přídí pro zlepšení aerodynamiky, kdy kompletně zmizel i dřívější náznak klasické mřížky chladiče.
Dalšími novými funkcemi je upozorňování na rozjezd vozidla vpředu a asistent pro bezpečné vystupování a upozorňování na osoby, zvířata nebo věci na zadních sedadlech.
Uvnitř dostává Kona Electric standardně nový 10,25palcový digitální přístrojový štít, zatímco stejně velký volitelný infotainment s navigací byl převzat z minulé modernizace (standardem je 8palcová obrazovka). 
Hyundai rovněž u elektrické Kony rozšířil počet možných asistentů. Výbavu teď doplňuje asistent pro odvrácení kolize s vozidly přijíždějícími ze stran při couvání nebo s vozidly v mrtvém úhlu, ten umí v případ nutnost aktivovat i brzdy.
19
Fotogalerie

Roční test elektromobilu v českých podmínkách: Jde to i v zimě a baterka překvapila

Elektromobily jsou z technického hlediska zajímavé stroje, ale jak dojde na praktické využití, rozohní se debaty. Jak daleko dojede? Jak rychle stárne baterka? Je to vůbec použitelné v zimě? Jaké jsou provozní náklady oproti benzínu? Dává vůbec smysl něčím takovým nahradit běžné auto? Na to vám ve videu odpoví Martin Vaculík, technický expert a dlouholetý redaktor Světa motorů. 

Kolegové ze Světa motorů se ve svých testech věnují především tradičním automobilům se spalovacími motory, ale na dlouhodobé testování vyzkoušeli i elektrický Hyundai Kona Eletric. Ten se prodává už od osmi set tisíc a v příplatkové verzi slibuje dojezd až 484 kilometrů. Jaká je realita a co s elektromobilem udělá zima nebo bezmála 38 tisíc kilometrů najetých za rok? To se dozvíte ve videu.

Určitě si přečtěte

Články odjinud