Tak současné běžné oturbené motory s přímým vstřikováním a karbonizací nevydrží víc než karoserie (ale když člověk hledá, tak jde sehnat držáky atmosféry s nepřímým vstřikováním).Baterie u elektroauta vydrží hodně. Např. teď jsme do rodiny přikoupili na popojíždění 6letého Leafa gen1 (používán denně jako primární rodinné auto, najeto 120 tis. km), který nemá termomanagement baterie (v létě nechladí a v zimě neohřívá), a je tam jedno blbý místo, kde se baterie ohřívá víc než jinde (rozdílná degradace článků). Přesto má baterie 87 % původní kapacity (aplikace pro Android i hezky ukáže jednotlivé články, tak je přesně vidět, které odcházejí rychleji). (Nicméně Leaf gen1 má malou baterii, takže i 100 % není nic moc dojezd, hlavně v zimě.)Nelze srovnávat s notebooky a mobily. Důvody jsou tyto:1. Mobil má jeden bateriový článek - pokud stářím poklesnou jeho parametry, nelze jej nijak vyvážit, takže buď se při zátěží mobil vypne nebo se dopředu omezuje max. výkon procesoru (byla před lety kauza na iPhone, když to zavedli a nevysvětlili to lidem a nedali možnost si vybrat chování). Notebook má podle velikosti baterie 3/6/9 článků, takže je lze vyvažovat a když jeden odejde, tak kapacita baterie poklesne jen o tu část (problém na notebooku ale je, že nepřepočítá ukazatel, tj. např. místo aby pro skutečnou kapacitu 0-80 % původní kapacity to roztáhl na ukazatel 0-100 %, tak to dopadá tak, že funguje ve 20-100 % rozsahu a po spadnutí na 20 % se vypne, bez uložení práce; podobně se vypne při velké zátěži). Elektromobil má okolo 1000 článků, už jen kvůli tomu, že motor potřebuje vysoké napětí, takže se z lithiových článků musí poskládat. A na rozdíl od notebooku nemá elektromobil elektroniku vyvažující články v ceně 50 centů.2. Mobily a notebooky nemají skrytou kapacitu, aby se zabránilo vybíjení do 0 % a nabíjení do 100 %. Mimochodem některé notebooky mají možnost zvolit si dlouhověkou baterii - je to ta samá, ale má nižší kapacitu, přesněji má část skrytou (a upravenou elektroniku). Takové notebooky Lenovo nebo HP maj původní baterii i třeba po 9 letech.3. Mobily a notebooky nemají teplotní správu baterie (v létě se nechladí a v zimě neohřívá). (Jak jsem zmiňoval toho Leafa - zástupce malé skupiny elektromobilů, co nemají termomanagement, když nepočítám okapotované čínské skútry jako ten nedávno v tunelu - tak ani aktuální verze jej nemá, ale chemicky jsou ty baterie modernější, takže např. nabíjení v zimě už nejede šnečím tempem.)