Rok 2016 byl podle NASA nejteplejší v historii. Rekordní byly i dva předchozí

Průměrná teplota povrchu Země byla v roce 2016 nejvyšší od roku 1880, od kterého vědci tento parametr nepřetržitě sledují. Zprávu vydal v lednu 2017 Goddardův institut vesmírných studií NASA (GISS) a jeho údaje ve své vlastní analýze potvrdil Národní úřad pro oceán a atmosféru (NOAA).

GISS s 95% jistotou zjistil, že průměrná teplota byla v roce 2016 o 0,99 °C vyšší než v polovině 20. století. Rekord k tomu padl už potřetí v řadě. Ředitel GISS Gavin Schmidt k tomu řekl: „Neočekáváme, že rekord padne každý rok, ale je zjevné, že oteplování pokračuje.“

Průměrná teplota povrchu Země od konce 19. století vzrostla o 1,1 °C. Podle NASA je příčinou zvýšení oxidu uhličitého a dalších lidstvem produkovaných emisí v atmosféře.

Obrázek s vývojem průměrných ročních teplot ukazuje dlouhodobý trend oteplování planety. Tip: podívejte se na jeho animovanou verzi. Zdroj: NASA/Earth Observatory/Joshua Stevens

Země se nejvíc oteplila v posledních 35 letech, přičemž 16 ze 17 rekordních let najdeme v období od roku 2001. Nejenže celý loňský rok byl nejteplejší, svůj vlastní rekord vytvořilo i osm jeho měsíců. Leden až září s výjimkou července byly nejteplejší za celou dobu, co se teplota tímto způsobem sleduje. Říjen až prosinec skončily v měsíčním srovnání na historickém druhém místě.

Vývoj průměrných teplot povrchu Země si můžete prohlédnout i na videu v úvodu článku.

Zdroj: NASA GISS

Váš názor Další článek: 8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

Témata článku: Příroda, Lidé, Úvod článku, Oteplování planety, REK, Rekordní let, Národní úřad, Řek, Steven, Atmosféra, Rekord, Oxid uhličitý, Oteplování, Průměrná teplota, GAVI, NASA Earth Observatory, Goddard, 19. století, Oxid, HIS, Joshua, Dlouhodobý trend, Animovaný GIF

Microsoft vydal Windows 11 verze 22H2. Jak aktualizovat hned teď?

**Aktualizace s názvem 2022 Update je od úterý od 19:00 oficiálně dostupná všem **Distribuce Windows 11 22H2 bude řízená, takže se může protáhnout na týdny až měsíce **Pokud máte kompatibilní počítač, rovnou na verzi 22H2 přejdete z Desítek

Windows 11Windows UpdateMicrosoft
Největší proměna Outlooku za dlouhá léta. Takhle bude nový pošťák vypadat

**Outlook postavený na webovém základě už podporuje osobní účty Microsoft. **Testování se tak rozšiřuje na jednotlivce, program má však k dokončení stále daleko. **Za pár týdnů bude sjednoceným pošťákem nahrazena také Pošta.

E-mailOutlookOutlook.comMicrosoft