Rok 2016 byl podle NASA nejteplejší v historii. Rekordní byly i dva předchozí

Průměrná teplota povrchu Země byla v roce 2016 nejvyšší od roku 1880, od kterého vědci tento parametr nepřetržitě sledují. Zprávu vydal v lednu 2017 Goddardův institut vesmírných studií NASA (GISS) a jeho údaje ve své vlastní analýze potvrdil Národní úřad pro oceán a atmosféru (NOAA).

GISS s 95% jistotou zjistil, že průměrná teplota byla v roce 2016 o 0,99 °C vyšší než v polovině 20. století. Rekord k tomu padl už potřetí v řadě. Ředitel GISS Gavin Schmidt k tomu řekl: „Neočekáváme, že rekord padne každý rok, ale je zjevné, že oteplování pokračuje.“

Průměrná teplota povrchu Země od konce 19. století vzrostla o 1,1 °C. Podle NASA je příčinou zvýšení oxidu uhličitého a dalších lidstvem produkovaných emisí v atmosféře.

Obrázek s vývojem průměrných ročních teplot ukazuje dlouhodobý trend oteplování planety. Tip: podívejte se na jeho animovanou verzi. Zdroj: NASA/Earth Observatory/Joshua Stevens

Země se nejvíc oteplila v posledních 35 letech, přičemž 16 ze 17 rekordních let najdeme v období od roku 2001. Nejenže celý loňský rok byl nejteplejší, svůj vlastní rekord vytvořilo i osm jeho měsíců. Leden až září s výjimkou července byly nejteplejší za celou dobu, co se teplota tímto způsobem sleduje. Říjen až prosinec skončily v měsíčním srovnání na historickém druhém místě.

Vývoj průměrných teplot povrchu Země si můžete prohlédnout i na videu v úvodu článku.

Zdroj: NASA GISS

Váš názor Další článek: 8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

Témata článku: Příroda, Lidé, NASA Earth Observatory, Rekordní let, Průměrná teplota, 19. století, Steven, GAVI, Oteplování planety, Animovaný GIF, Národní úřad, Úvod článku, Řek, Atmosféra, Joshua, Oteplování, Goddard, Dlouhodobý trend, REK, Rekord, Oxid, Oxid uhličitý

Sci-fi epos Starfield přibližuje v novém videu nebezpečnou zónu Settled Systems

Galaxie vám bude otevřená, ale rozhodně nebude bezpečná.

StarfieldVideo
Remaster GTA Trilogy je na spadnutí, Rockstaru unikají další střípky informací

Omlazení kultovních tří dílů série Grand Theft Auto už opravdu není tajemstvím.

Rockstar GamesSpekulace