Rover Curiosity na Marsu prozkoumává neobvykle zbarvenou horninu

Rover Curiosity se během uplynulého víkendu na Marsu věnoval poměrně zajímavé činnosti: pomocí svého laseru tavil horninu, která se vyznačuje neobvyklým zbarvením (pro danou oblast).

Laser je jedním z několika nástrojů, které roveru umožňují provádět analýzu chemického složení vybraného objektu. Díky těmto nástrojům by Curiosity mohla potvrdit, že na rudé planetě v minulosti opravdu existoval život.

Výsledky rozboru této konkrétní horniny zatím nejsou k dispozici, ale podle serveru Digital Trends by výše zmíněné neobvyklé zbarvení mohlo být důsledkem přítomnosti organických sloučenin.

„Curiosity byla navržena tak, aby v pátrání po historii vody překonávala Opportunity. Odkrýváme starobylý svět, který životu nabízel oporu déle, než jsme si uvědomovali,“ uvedla výzkumnice NASA Abigail Fraeman v tiskové zprávě.

Připomeňme, že na Mars by se měl již brzy vydat další rover zvaný Perseverance. Pokud vše půjde podle plánu, start rakety Atlas V – která ho má na místo určení dopravit – se uskuteční ve čtvrtek 30. července v 13:50 CEST. O průběhu této mise vás budeme nadále informovat.

Diskuze (3) Další článek: Nově objevené druhy hlubinných ryb jsou badateli přirovnávány k černým dírám

Témata článku: Technika, Vesmír, Výzkum, NASA, Mars, Mimozemský život, Laser, Nástroj, Curiosity, Marsa, Zbarvení, Opportunity, Atlas, Mar, Digital Trends, Rover, Hornina

Překvapivý update pro starší Samsungy. Nový firmware dorazil i na stařičké Galaxy S7 a Galaxy S8

** Samsung překvapivě aktualizoval šest let staré telefony ** Prakticky jedinou novinkou je oprava GPS ** Proč však čekání na update trvalo tak dlouho?

GPSAktualizace softwaru