Rover Curiosity na Marsu prozkoumává neobvykle zbarvenou horninu

Rover Curiosity se během uplynulého víkendu na Marsu věnoval poměrně zajímavé činnosti: pomocí svého laseru tavil horninu, která se vyznačuje neobvyklým zbarvením (pro danou oblast).

Laser je jedním z několika nástrojů, které roveru umožňují provádět analýzu chemického složení vybraného objektu. Díky těmto nástrojům by Curiosity mohla potvrdit, že na rudé planetě v minulosti opravdu existoval život.

Výsledky rozboru této konkrétní horniny zatím nejsou k dispozici, ale podle serveru Digital Trends by výše zmíněné neobvyklé zbarvení mohlo být důsledkem přítomnosti organických sloučenin.

„Curiosity byla navržena tak, aby v pátrání po historii vody překonávala Opportunity. Odkrýváme starobylý svět, který životu nabízel oporu déle, než jsme si uvědomovali,“ uvedla výzkumnice NASA Abigail Fraeman v tiskové zprávě.

Připomeňme, že na Mars by se měl již brzy vydat další rover zvaný Perseverance. Pokud vše půjde podle plánu, start rakety Atlas V – která ho má na místo určení dopravit – se uskuteční ve čtvrtek 30. července v 13:50 CEST. O průběhu této mise vás budeme nadále informovat.

Diskuze (3) Další článek: Nově objevené druhy hlubinných ryb jsou badateli přirovnávány k černým dírám

Témata článku: Technika, Vesmír, Výzkum, NASA, Mars, Mimozemský život, Laser, Mar, Nástroj, Marsa, Opportunity, Digital Trends, Hornina, Curiosity, Zbarvení, Atlas, Rover

Sestaveno jest. Raketa SLS je hotová, odstartuje nejdříve v únoru

** NASA dokončila sestavování rakety SLS pro misi Artemis 1 ** K prvnímu startu rakety by mohlo dojít v polovině února ** Raketa vynese loď Orion na dráhu kolem Měsíce

SLSArtemisMěsícRaketa
Manipulace, neomezená moc a zisk na prvním místě. Kauza Facebook Papers otřásá Zuckerbergovým impériem

** Whistleblowerka vynesla tisíce interních dokumentů Facebooku ** Síť nezvládá moderovat hate speech ani dezinformace ** Zuckerberg nemá nikoho, kdo by se mu postavil

CenzuraKauzyFacebook

Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů