Rover Curiosity objevil na Marsu malý kamenný oblouk

Rover Curiosity pokračuje v prozkoumávání povrchu Marsu, konkrétně impaktního kráteru Gale. A právě v této oblasti nyní narazil na malý kamenný oblouk.

Inženýr NASA-JPL Kevin M. Gill spojil několik snímků tohoto zajímavého útvaru dohromady, aby ho bylo lépe vidět. „Nechám na vědcích, aby vysvětlili, co se to tu sakra děje,“ zavtipkoval.

Někteří lidé samozřejmě ihned přispěchali s tvrzením, že by mohlo jít o dílo nějaké starobylé mimozemské civilizace. Pravděpodobnost něčeho takového je ale naprosto minimální.

Jedním z důvodů je skutečnost, že tvůrci oblouku by museli být opravdu hodně malí. Jak totiž upozorňuje server CNET, celé zorné pole má průměr jen cca 16,5 centimetrů.

Kromě toho, i na Zemi najdete spoustu podobných geologických prvků, které vznikly zcela přirozeně – a není žádný důvod, proč by se takové nemohly vyskytovat i na rudé planetě.

Diskuze (9) Další článek: Také Microsoft oznámil, že do svých budov pustí jen očkované. Kanceláře plně otevře nejdříve v říjnu

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Země, Mars, Mimozemský život, Geologie, Gale, Civilizace, OBJ, Zorné pole, Kam, Rover, CNET, Oblouk, Curiosity, NASA-JPL

Jak vysoké jsou dotace na fotovoltaiku. Dotační program Nová zelená úsporám překvapí lidským přístupem

Od 1. října 2021 platí upravené podmínky pro dotaci na FVE, přičemž v platnosti by měly zůstat až do roku 2025. Důležitou informací je, že jde o podmínky velmi štědré.

DotaceEnergetikaFotovoltaika
Rozluštili jsme infračervený signál a připojili starou stropní klimatizaci k internetu

** Nedávno jsme si pohráli s mobilní klimatizací a Wi-Fi ** Ale co se starými kancelářskými kusy? ** Dekódujeme jejich IR signál a vyrobíme si Wi-Fi ovladač

Pojďme programovat elektronikuProgramování
Domácí síť bez kompromisů. Jak dosáhnout na maximální propustnost a dokonalé pokrytí

Rychlost sítě omezuje ten nejpomalejší prvek po cestě. Poradíme vám, jak vybudovat síť s maximální propustností a dokonalým pokrytím domácnosti.

SíťRouter
Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

EnergetikaFotovoltaika