Rover Perseverance na Marsu pořídil úžasné 360stupňové panorama svého okolí

Rover Perseverance na Marsu pořídil úžasné 360stupňové panorama svého okolí, zatímco parkoval v kráteru Jezero.

Toto panorama sestává z 992 jednotlivých snímků pořízených kamerou Mastcam-Z, která dokáže zaznamenat objekt o rozměrech 7,2 mm×7,2 mm na vzdálenost několika desítek metrů. V konečném součtu se jedná o 2,4 miliardy pixelů.

Perseverance nyní podle NASA opouští místo přistání „Octavia E. Butler“, kde se 18. února poprvé dotkl povrchu rudé planety. To znamená, že začíná tzv. vědecká fáze jeho mise.

Rover již mj. prokázal, že je možné generovat kyslík z marsovské atmosféry, pořídil více než 75 000 fotografií a rovněž několik zajímavých mikrofonních nahrávek.

„Během příštích několika měsíců bude Perseverance prozkoumávat plochu o rozloze 1,5 čtvereční míle na dně kráteru,“ uvedla ve svém prohlášení projektová manažerka Jennifer Trosper z Jet Propulsion Laborator.

„Z této lokality budou shromažďovány první vzorky z jiné planety za účelem jejich návratu na Zemi v rámci budoucí mise," dodala.

Foto: driver Photographer, CC BY-SA 2.0

Váš názor Další článek: Fotbal online: Kde sledovat Euro 2020? Máme tipy na weby i aplikace

Témata článku: Vesmír, NASA, Země, Mars, Kamera, Perseverance, Panorama, Kráter Jezero, Kráter, Okolí, Jennifer, Disable, Jet Propulsion Laborator, Rover, Přistání, Photographer, Digitální kamery na Heureka.cz

S drátem i bez. Jak snadno dostat fotky a další soubory z telefonu do počítače

Pokud chcete přenášet soubory mezi telefonem s Androidem a PC, můžete si vybrat hned z několika způsobů. Je dobré si ale předem ujasnit, kolik a jak velkých souborů chcete nahrávat.