Rover Perseverance se připravuje na shromažďování vzorků marsovských hornin

Rover Perseverance začne již brzy shromažďovat vzorky marsovských hornin. Ty by měly být později odeslány na Zemi, kde v nich vědci budou hledat stopy mikrobiálního života.

„Připravuji se na sbírání marsovských vzorků v rámci hledání starobylého mikrobiálního života,“ uvádí se v příspěvku publikovaném na twitterovém účtu mise.

„Jako součást tohoto procesu jsem otestoval jádrový systém na mé robotické paži, abych se ujistil, že funguje správně, než začnu vrtat do některých zajímavých hornin v mém okolí.“

Výzkum prováděný roverem tak pomalu vstupuje do nové fáze. Na první výsledky si bohužel ještě nějakou dobu budeme muset počkat, protože Perseverance musí postupně otestovat několik dalších svých komponent.

Podle Jessicy Samuels z NASA tyto přípravy není možné uspěchat. „Musíme zajistit, že budeme moci robotické rameno bezpečně umístit na povrch Marsu,“ konstatovala mj. Samuels.

Titulní foto: Tim Tim (VD fr), CC BY-SA 4.0