Rover Perseverance z Marsu potvrdil, že obří kráter Jezero byl v minulosti skutečně jezerem

Obří kráter Jezero na rudé planetě byl skutečně jezerem. Plyne to z analýzy nových dat získaných roverem Perseverance.

Rover totiž objevil geologické struktury, které podle odborníků z NASA i řady amerických a evropských univerzit mohly být vytvořeny pouze řekou, jež tuto vodní plochu dlouhodobě napájela.

Na fotografiích pořízených Perseverance jsou vidět odlišné vrstvy sedimentů, které by se v suché atmosféře nevznikly – což potvrzuje, že na povrchu Marsu svého času existovala obrovská jezera nebo možná i oceány.

Najdeme důkazy o existenci života na Marsu?

„Dokud jsme tam skutečně nepřistáli a nepotvrdili, že se jednalo o jezero, byla to vždy otázka,“ komentoval to planetární vědec Benjamin Weiss z MIT v tiskové zprávě.

Ve výše zmíněných vrstvách sedimentů by se navíc teoreticky mohly nacházet důkazy o tom, že na Marsu se v minulosti vyskytoval mikrobiální (případně i jiný) život.

„Nejpřekvapivější věcí, která z těchto snímků vzešla, je potenciální příležitost zachytit dobu, kdy se tento kráter změnil z obyvatelného prostředí podobného Zemi v pustou a bezútěšnou krajinu, kterou vidíme nyní,“ dodal Weiss.

Titulní foto: Justin Cowart, CC BY-NC-SA 2.0

Váš názor Další článek: Benchmarky, benchmarky, benchmarky. Přehled programů pro srovnání a diagnostiku výkonu

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Země, Mars, Analýza, Voda, Geologie, Rover, CC BY-NC-SA, Jezero, Obří kráter, Vodní plocha, Univerzita, Kráter

Hry zadarmo, nebo se slevou: halloweenské akce a Among the Sleep zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce