Rover Perseverance zachytil marsovské měsíce tranzitující před Sluncem

Rover Perseverance před časem natočil dva marsovské měsíce Phobos a Deimos, jak tranzitují před Sluncem. Minulý týden se tyto záběry objevily na sociální síti X (dříve Twitter).

„Přestože marsovské měsíce nejsou tak velké ani vzdálené, aby Slunce úplně zakryly, @NASAPerseverence nedávno zaznamenal několik skvělých tranzitů,“ komentovala je NASA.

I zatmění tohoto typu jsou však pro vědce atraktivní a to především z toho důvodu, že jim umožňují oba výše jmenované měsíce – které se v současnosti vzdalují ze svých oběžných drah a to různými směry -  lépe studovat.

Phobos se pomalu ale jistě (konkrétně rychlostí necelé dva metry za sto let) přibližuje k povrchu rudé planety, na který se s největší pravděpodobností v budoucnosti zřítí.

Deimos je pak tak malý (jeho poloměr činí jen asi 6,2 km), že podle předpokladů odborníků se jednoho dne z gravitačního působení Marsu zcela vymaní.

Pro úplnost dodejme, že Perseverance loni rovněž zachytil přechod Merkuru před Sluncem. Na tuto zajímavou událost se můžete podívat v následujícím videu:

Diskuze (1) Další článek: Nejlepší notebook pod 7500 Kč. Tenhle Asus má dost výkonu, IPS displej, podsvícenou klávesnici i čtečku otisků

Témata článku: , , , , ,