Roztomilý robot vás provede letištěm a pomůže s kufrem

  • KLM Royal Dutch Airlines na vybraných letištích spustí testování robota Care-E
  • Jeho cílem bude usnadnit život pasažérům
  • Tento robot vás dovede všude, kam se potřebujete dostat

Ještě v průběhu tohoto léta chce letecká společnost KLM Royal Dutch Airlines na vybraných letištích spustit testování robota Care-E. Jeho cílem bude usnadnit život pasažérům, jak informuje The Verge.

Zejména na větších letištích může být pro cestující orientace poměrně frustrujícím zážitkem. Svůj podíl na tom nese mimo jiné časté zpožďování či rušení letů, změny terminálů a gatů. Pokud se na daném letišti nevyznáte, snadno se ocitnete v bludném kruhu.

Nejen na řešení této situace se orientuje KLM Royal Dutch Airlines, která chce zajistit zákazníkům, aby jejich cesta letištěm nebyla hektická a plná stresu. Přichází s malým modrým robotem, nazvaným prostě Care-E.

S tímto prototypem „přátelského zavazadlového vozíku“ se budete moci setkat po bezpečnostní kontrole. Dovede vás všude, kam se potřebujete dostat. Navíc ochotně na svém hřbetu odveze vaše zavazadla do hmotnosti až 38 kilogramů. V prostoru se pohybuje autonomně, přičemž využívá techniky umělé inteligence. Care-E jezdí rychlostí až 5 km/h, což možná při dobíhání na poslední chvíli nebude stačit.

Aby vám mohl pomoci, požádá nejprve pomocí neverbálních zvuků a obrazovky o naskenování palubní vstupenky. Díky tomu bude přesně vědět, k jakému letadlu se potřebujete dostat. Z informačního systému letiště bude přes API průběžně stahovat údaje o tom, ke kterému gatu bude přistaveno vaše letadlo. Dojde-li ke změně, bude schopen reagovat a vyzvat cestujícího k přesunu.

Ačkoli působí roztomile, je Care-E doslova našlapaný technikou. Snímače LiDAR zabraňují kolizím, vyhýbají se překážkám a mapují okolní prostředí. Součástí výbavy je celkem osm ultrazvukových dálkoměrů – pět vpředu a tři na zadní straně. Kamera funguje nejen jako skener palubní vstupenky, ale také k detekci a sledování klienta. Většina těchto technologií se nachází na předním dílu nebo na zadním nárazníku.

KLM zahájí testování v průběhu července a srpna na letištích Johna F. Kennedyho v New Yorku a v San Francisku. Teprve na základě výsledků se rozhodne, zda bude tuto službu poskytovat i jinde. První prezentaci, plánovanou na 11. července v Brooklynu, však firma zrušila 12 hodin před začátkem, čímž vyvolala skeptické otázky, zda prototyp opravdu funguje.

Podobné projekty zkoušelo v minulosti několik menších firem, nicméně ani jedna neuspěla. V případě Care-E je šance na úspěch podstatně vyšší, neboť za ním stojí významná společnost s mnohaletými zkušenostmi v oboru a má podporu ze strany významných letišť.

Diskuze (2) Další článek: Warren Buffett opět rozdával miliardy dolarů, nejvíce daroval nadaci Billa Gatese

Témata článku: Technika, Umělá inteligence, Roboti, Doprava, Létání, Letadla, API, Prototyp, Mnohaletá zkušenost, Brooklyn, Testování, Informační systém, Okolní prostředí, Podobný projekt, San Francisco, Velké letiště, Pasažéři, Poslední chvíle, Ultrazvukový dálkoměr, Letiště, The Verge, KLM, Bludný kruh, New York, Robot