SpaceX | NASA | Rusko

Ruská kosmická agentura Roskosmos má trable a viní z nich SpaceX

Ruská kosmická agentura Roskosmos po řadu let sloužila i coby mezinárodní „kurýrní služba“, která pro NASA dopravovala do vesmíru různé vybavení a astronauty. Podle Bloombergu však nyní přehodnocuje svou budoucnost.

Jmenovaný magazín uvedl, že Roskosmosu je trnem v oku především Muskova SpaceX, kterou viní ze svých současných problémů. Další komplikace mu pak způsobují sankce a slabá měna.

Připomeňme, že právě SpaceX má v dubnu na palubu Mezinárodní vesmírné stanice transportovat čtyři astronauty NASA – konkrétně na palubě své znovupoužitelné kosmické lodi Dragon 2.

Přidružený administrátor NASA William Gerstenmaier prohlásil, že Roskosmos je tímto vývojem situace očividně znepokojen. USA se ale prý musejí potýkat s podobnými potížemi. „Pokud jde o rozpočty našich zemí, existuje konečná částka a vesmírný let je součástí diskrečního rozpočtu,“ podotknul.

Jistě stojí za zmínku, že vedoucí ruské auditorské skupiny v listopadu prohlásil, že z pokladen Roskosmosu byl „v podstatě ukraden“ ekvivalent miliard dolarů.

Navzdory těmto skutečnostem Gerstenmaier doufá, že spolupráce mezi oběma zeměmi – která započala již v 70. letech minulého století – bude v budoucnu pokračovat a to bez ohledu na měnící se průmysl. „V tom, že spolupracujeme a kooperujeme, spatřujeme obrovské výhody. A pokud v určitých oblastech panuje malá konkurence, tak to je taky zdravé,“ uzavřel.

Diskuze (40) Další článek: Čtyři miliardy lidí nemají adresu. Facebook to chce napravit

Témata článku: Vesmír, SpaceX, NASA, Rusko, Mezinárodní vesmírná stanice, Dragon, Kosmická agentura, Rozpočet, Minulé století, Měna, Dolar, Obrovská výhoda, Konečná částka, Bloomberg, Trable, Astronaut, Určitá oblast, Současný problém, Spáč, Roskosmos, Malá konkurence, Roskosmosu, Ekvivalent, Vesmírný let

Nebaví vás čekat na semaforech? Audi má funkci, díky které projedete na zelenou

** Audi představilo svůj nový systém GLOSA ** Auto díky nemu ví, kdy bude na semaforu zelená ** Řidiči doporučí optimální rychlost jízdy

Chcete zhubnout? Vynechte snídani!

** Vydatná snídaně patří přinejmenším půlstoletí k pilířům zdravé výživy ** Jenže lidé po celá tisíciletí nezačínali den tím, že si nacpali břicha a vyrazili za obživou ** Současné výzkumy nedokazují, že by vydatná snídaně pomáhala hubnout