Ruská kosmická agentura Roskosmos má trable a viní z nich SpaceX

Ruská kosmická agentura Roskosmos po řadu let sloužila i coby mezinárodní „kurýrní služba“, která pro NASA dopravovala do vesmíru různé vybavení a astronauty. Podle Bloombergu však nyní přehodnocuje svou budoucnost.

Jmenovaný magazín uvedl, že Roskosmosu je trnem v oku především Muskova SpaceX, kterou viní ze svých současných problémů. Další komplikace mu pak způsobují sankce a slabá měna.

Připomeňme, že právě SpaceX má v dubnu na palubu Mezinárodní vesmírné stanice transportovat čtyři astronauty NASA – konkrétně na palubě své znovupoužitelné kosmické lodi Dragon 2.

Přidružený administrátor NASA William Gerstenmaier prohlásil, že Roskosmos je tímto vývojem situace očividně znepokojen. USA se ale prý musejí potýkat s podobnými potížemi. „Pokud jde o rozpočty našich zemí, existuje konečná částka a vesmírný let je součástí diskrečního rozpočtu,“ podotknul.

Jistě stojí za zmínku, že vedoucí ruské auditorské skupiny v listopadu prohlásil, že z pokladen Roskosmosu byl „v podstatě ukraden“ ekvivalent miliard dolarů.

Navzdory těmto skutečnostem Gerstenmaier doufá, že spolupráce mezi oběma zeměmi – která započala již v 70. letech minulého století – bude v budoucnu pokračovat a to bez ohledu na měnící se průmysl. „V tom, že spolupracujeme a kooperujeme, spatřujeme obrovské výhody. A pokud v určitých oblastech panuje malá konkurence, tak to je taky zdravé,“ uzavřel.

Diskuze (40) Další článek: Čtyři miliardy lidí nemají adresu. Facebook to chce napravit

Témata článku: Vesmír, NASA, SpaceX, Kosmonautika, Mezinárodní vesmírná stanice, Rusko, Dragon, Současný problém, Trable, Kosmická agentura, Konečná částka, Astronaut, Spáč, Minulé století, Malá konkurence, Russia, SPAC, Bloomberg, Dolar, Roskosmos, Určitá oblast, Vesmírný let, Roskosmosu, Obrovská výhoda, Měna

Intel vrací úder. Procesory Intel Alder Lake překonávají AMD, ale konkurent to nevzdává

Nová generace procesorů Intel Alder Lake dorazila na trh. Dvanáctá generace Intel Core je v mnohém revoluční a konečně přináší výkon, se kterým dokáže AMD Ryzeny překonat.

Nová herní sluchátka Kraken V3 od Razeru vám budou vibrovat do uší

Razer převádí řadu sluchátek Kraken do nové generace rovnou s několika novými modely.

RazerSluchátka