Ruská raketa uvízla na nízké oběžné dráze Země. Selhal jí motor

Ruská raketa uvízla na nízké oběžné dráze Země poté, co se jí porouchal motor. Nyní je pravděpodobné, že shoří a některé její trosky se zřítí zpět na naší planetu.

Konkrétně je řeč o raketě Angara 5, kterou kosmická agentura Roskosmos vypustila v pondělí. Podle dostupných informací šlo o demonstrativní let na tzv. hřbitovní orbitu.

Než však Angara 5 mohla dosáhnout svého konečného cíle, motor jejího horního stupně selhal  – a to dvě sekundy po druhém zážehu.

Astrofyzik Jonathan McDowell z Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics na Twitteru uvedl, že celková hmotnost dotyčného zařízení a jeho nákladu činí „kolem čtyř tun“. „Takže některé kousky mohou dosáhnout zemského povrchu,“ dodal.

Zahraniční média v dané souvislosti připomínají letošní nekontrolovaný sestup čínské rakety Long March 5B, která nakonec dopadla do Indického oceánu. Je ovšem třeba poznamenat, že Long March 5B je mnohem těžší než Angara 5.

Titulní ilustrační foto: ИА Военинформ, CC BY-SA 4.0

Diskuze (41) Další článek: Šéf Instagramu chce síť zásadně přetvořit a zdvojnásobit množství videí

Témata článku: Vesmír, Země, Twitter, Raketa, Rusko, Motory, Kosmická agentura, Roskosmos, Dostupná informace, Ruská raketa, Jonathan McDowell, Angara, Motor, Long March, Indický oceán

Podvodníci v Call of Duty Warzone mají novou zábavu. Létají v autech

Stejně aktivně, jako Activision vymýšlí obranu proti hackerům vymýšlí i hackeři nové způsoby, jak zatopit normálním hráčům.

Call of Duty: WarzoneBattle Royale