Rusko chce ještě letos přistát na jižním pólu Měsíce a plánuje další mise

Rusko hodlá vyslat na Měsíc misi zvanou Luna 25. Podle serveru Space.org je její start předběžně naplánován na říjen letošního roku, přičemž hlavním cílem má být průzkum ložisek ledu na jižním pólu.

Právě tato ložiska by mohla v budoucnosti značně usnadnit vybudování lunární základny či dokonce kolonie. Proto je důležité shromáždit o nich co možná nejvíc informací.

Ruské odborníky bude zajímat rovněž potenciální nebezpečnost ostrých úlomků měsíčního prachu. I ty jsou totiž považovány za jednu z překážek realizace snu o dlouhodobé lidské přítomnosti na naší přirozené družici.

Lev Zelyony, vědecký poradce Russian Space Research Institute, v dané souvislosti poznamenal, že Rusko se chce během nadcházejících cca 10 let vypravit k Měsíci celkem pětkrát.

V roce 2023 nebo 2024 by měl orbiter Luna 26 studovat magnetické anomálie kolem Měsíce. V rámci dalších misí se pak badatelé pokusí získat vzorky lunárního ledu, ale tak, aby při tomto procesu nedošlo ke zničení případných sloučenin.

Titulní ilustrační foto: Ebs08, CC BY 3.0

Diskuze (37) Další článek: Vesmírní extrémisté: Tři hnědí trpaslíci rotují na samotné hranici sebedestrukce

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Družice, Měsíc, Rusko, Pól měsíce, Kolonie, Průzkum, Mise, Luna, Pól, Jižní pól

CD Projekt očekává za rok 2020 příjmy přes půl miliardy dolarů

I přes problémy se Cyberpunkem se studiu rozhodně daří.

CD Projekt REDByznys
U.S. Navy prověřilo raketový stealth torpédoborec Zumwalt na rozbouřeném moři

NámořnictvoLoděVojenství
20 nejlepších filmů o dobývání vesmíru. Víme, kde si je můžete pustit online

Vybrali jsme nejlepší filmy a seriály s tematikou cest lidí do vesmíru. Takové, jejichž hlavní hrdinové jsou astronauti, nebo se jinak věnují průzkumu vesmíru. Snažili jsme se vyhnout nerealistickému sci-fi, některé snímky na pomezí této kategorie jsme ale nakonec do výběru zařadili.

Seagate Exos X18: Recenze disku s obří kapacitou 18 TB. Jen pozor na velikost alokační jednotky