Rusko chce ještě letos přistát na jižním pólu Měsíce a plánuje další mise

Rusko hodlá vyslat na Měsíc misi zvanou Luna 25. Podle serveru Space.org je její start předběžně naplánován na říjen letošního roku, přičemž hlavním cílem má být průzkum ložisek ledu na jižním pólu.

Právě tato ložiska by mohla v budoucnosti značně usnadnit vybudování lunární základny či dokonce kolonie. Proto je důležité shromáždit o nich co možná nejvíc informací.

Ruské odborníky bude zajímat rovněž potenciální nebezpečnost ostrých úlomků měsíčního prachu. I ty jsou totiž považovány za jednu z překážek realizace snu o dlouhodobé lidské přítomnosti na naší přirozené družici.

Lev Zelyony, vědecký poradce Russian Space Research Institute, v dané souvislosti poznamenal, že Rusko se chce během nadcházejících cca 10 let vypravit k Měsíci celkem pětkrát.

V roce 2023 nebo 2024 by měl orbiter Luna 26 studovat magnetické anomálie kolem Měsíce. V rámci dalších misí se pak badatelé pokusí získat vzorky lunárního ledu, ale tak, aby při tomto procesu nedošlo ke zničení případných sloučenin.

Titulní ilustrační foto: Ebs08, CC BY 3.0

Diskuze (37) Další článek: Vesmírní extrémisté: Tři hnědí trpaslíci rotují na samotné hranici sebedestrukce

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Družice, Měsíc, Rusko, Jižní pól, Průzkum, Mise, Luna, Pól měsíce, Pól, Rusk, Kolonie, DAL

Druhotné softwarové licence. Kdo by nechtěl legální Windows za stovku…

Koupě originálního programového vybavení přímo od výrobce není jedinou možností, jak sehnat pro váš počítač legální software. Další možností je koupit licenci od toho, kdo ji už nepotřebuje nebo nevyužije. Můžete ušetřit nemalou částku, zároveň si však dávejte pozor na podvodníky.