Měsíc | Rusko | Stavby

Rusko chce na Měsíci vybudovat observatoř, která bude sledovat potenciálně nebezpečné asteroidy

Ruská kosmická agentura Roskosmos oznámila, že chce mít na Měsíci observatoř. Ta by měla sledovat především potenciálně nebezpečné asteroidy či komety.

Stejně jako USA a Čína, i Rusko již dlouhou dobu hovoří o vybudování lunární základny. Z nových informací plyne, že její součástí by mj. měly být i výkonné teleskopy.

Podle TASS Rusko monitoruje blízkozemní asteroidy od roku 2016. Případná observatoř na povrchu Měsíce by ovšem možnosti stávajícího systému značně rozšířila.

Výkonný ředitel Roskosmosu pro vědu a dlouhodobé programy Alexandr Blošeno uvedl, že hlavním cílem tohoto ambiciózního projektu je získat lepší poznatky o asteroidech směřujících k naší planetě.

„Na této lunární základně plánujeme instalovat zařízení pro výzkum hlubokého vesmíru a speciální teleskopy pro sledování asteroidů a komet, u nichž hrozí nebezpečí, že se střetnou se Zemí,“ dodal Blošeno.

Diskuze (26) Další článek: Ministerstvo dopravy chce data ze železnic. Chystá se databáze cestujících včetně jména, fotografie a dalších údajů