Rusko chce vesmírnému turistovi dopřát výstup mimo Mezinárodní vesmírnou stanici

Rusko podle agentury Agence France-Presse hodlá v roce 2023 poslat na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) další dva turisty. Ty na místo určení dopraví kosmická loď Sojuz.

Mnohem zajímavější ovšem je, že jeden z těchto turistů by měl ze stanice vystoupit a absolvovat „vesmírnou procházku„ – což je něco, o co se dosud nikdo nepokusil. Potřebný trénink totiž není jen velice náročný, ale také nákladný.

Ruská státní korporace pro kosmické aktivity Roskosmos spolupracuje s americkou společností Space Adventures, díky čemuž se na ISS mohlo podívat již 7 zájemců. V roce 2010 byl však tento program pozastaven.

„Soukromý občan, který by dokončil vesmírnou procházku… to by byl další velký krok vpřed v oblasti privátních kosmických letů,“ komentoval nejnovější plány CEO výše jmenované firmy Eric Anderson.

Není bez zajímavosti, že se Space Adventures uzavřela partnerství rovněž Muskova SpaceX. Ta chce do vesmíru vozit turisty na palubě svého Crew Dragonu.

Diskuze (37) Další článek: Huawei zlevňuje. Ceny klesly u telefonů, tabletu i sluchátek