Rusko přišlo s návrhem vybudovat na Marsu jadernou elektrárnu

Arsenal Design Bureau, dceřiná společnost ruské kosmické agentury Roskosmos, přišla s návrhem vybudovat na Marsu jadernou elektrárnu. Ta by poskytovala energii budoucí trvalé základně.

Podle státní zpravodajské agentury Sputnik hodlá Arsenal Design Bureau za účelem realizace tohoto projektu využít připravovaný meziplanetární vesmírný remorkér zvaný Zeus.

Zeus je navržen tak, aby pomocí elektrického pohonu s jaderným napájením doručoval různé náklady po celé Sluneční soustavě. Začátkem letošního roku šéf Roskosmosu Dmitrij Rogozin navrhl, že by se rovněž mohl vydat na jiné planety a hledat tam mimozemský život.

Roskosmos má velké ambice

Z dostupných informací plyne, že Rusko by rádo zahájilo jeho letové testy kolem roku 2030.

Pokud vše půjde dobře, tento remorkér by mohl transportovat právě i jaderný reaktor na rudou planetu. Hladké přistání na povrchu by pak zajistil parašutistický systém.

Závěrem dodejme, že Roskosmos navzdory rozpočtovým omezením nedávno představil velice ambiciózní plány: během následujících cca 10 let chce mj. zprovoznit novou vesmírnou stanici či uskutečnit nepilotovanou i pilotovanou misi na Měsíc.

Titulní ilustrační foto: NA, CC BY-SA 3.0

Diskuze (51) Další článek: Tip: Jak stáhnout ISO Windows 11 a nainstalovat jej na „libovolný“ počítač?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,