Rusko ukázalo první modul své budoucí vesmírné stanice

Ruští odborníci pilně sestavují první modul budoucí vesmírné stanice, který by měl být na oběžnou dráhu Země dopraven někdy v roce 2025.

Krátké video se záběry dotyčného modulu zveřejnil na Twitteru sám generální ředitel kosmické agentury Roskosmos, Dmitrij Rogozin. „První základní modul nové ruské orbitální stanice je v přípravě,“ uvedl mimo jiné.

Počátkem tohoto týdne se objevily spekulace, že Rusko výhledově přemýšlí o opuštění Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), aby mělo dostatek personálu pro svou vlastní orbitální výzkumnou platformu. To se však zatím nepotvrdilo.

„Potřebujeme na stanici technickou kontrolu, abychom se vyhnuli rizikům v případě nouze,“ řekl místopředseda ruské vlády Yuri Borisov agentuře TASS. „Rozhodneme se na základě výsledků a poctivě budeme informovat naše partnery.“

Borisov rovněž poznamenal, že stav ISS se neustále zhoršuje. „Zprávy o poruchách jsou v poslední době stále častější,“ konstatoval.

Tato zpráva přichází zhruba dva měsíce poté, co Rusko oznámilo, že hodlá spolupracovat s Čínou na realizaci projektu International Lunar Research Stations (ILRS) .

Diskuze (22) Další článek: Apple stále nabízí starší iMacy s procesory Intel. Mají menší nebo větší úhlopříčku než nový iMac s čipem M1