Rusko ukázalo první modul své budoucí vesmírné stanice

Ruští odborníci pilně sestavují první modul budoucí vesmírné stanice, který by měl být na oběžnou dráhu Země dopraven někdy v roce 2025.

Krátké video se záběry dotyčného modulu zveřejnil na Twitteru sám generální ředitel kosmické agentury Roskosmos, Dmitrij Rogozin. „První základní modul nové ruské orbitální stanice je v přípravě,“ uvedl mimo jiné.

Počátkem tohoto týdne se objevily spekulace, že Rusko výhledově přemýšlí o opuštění Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), aby mělo dostatek personálu pro svou vlastní orbitální výzkumnou platformu. To se však zatím nepotvrdilo.

„Potřebujeme na stanici technickou kontrolu, abychom se vyhnuli rizikům v případě nouze,“ řekl místopředseda ruské vlády Yuri Borisov agentuře TASS. „Rozhodneme se na základě výsledků a poctivě budeme informovat naše partnery.“

Borisov rovněž poznamenal, že stav ISS se neustále zhoršuje. „Zprávy o poruchách jsou v poslední době stále častější,“ konstatoval.

Tato zpráva přichází zhruba dva měsíce poté, co Rusko oznámilo, že hodlá spolupracovat s Čínou na realizaci projektu International Lunar Research Stations (ILRS) .

Diskuze (22) Další článek: Apple stále nabízí starší iMacy s procesory Intel. Mají menší nebo větší úhlopříčku než nový iMac s čipem M1

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Twitter, Čína, Mezinárodní vesmírná stanice, Rusko, Roskosmos, Modul, Oběžná dráha, ISS, TASS, Dmitrij Rogozin, Vesmírná stanice

Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

Když e-mail nestačí: šest způsobů, jak poslat velký soubor nebo video

** Potřebujete poslat velký soubor, který se „nevejde“ do e-mailu? ** Pak máte několik možností, jak dostat data k jejich příjemci ** Podívejte se na šest způsobu, jak poslat velký soubor nebo video

SouborÚložištěCloud
Nejlepší program pro střih videa na doma: 9 video editorů, ze kterých si vyberete

** Pokročilé programy na doma stojí pár tisíc korun, jsou ale i zdarma ** Podpora 4K, hromada funkcí a efektové filtry jsou samozřejmostí ** Vybrali jsme 9 nejzajímavějších programů pro Windows

Střih videaTipyNejlepší programySoftware

Červnový útěk z Google Photos bude zatraceně těžký. Opravdová alternativa totiž neexistuje

** Blíží se konec neomezených Fotek Google ** Pokud si nezaplatíte, alternativy zatím nejsou ** Tuto službu totiž dělá tím, čím je A.I.

FotografováníDisk GoogleGoogle