Rusko | Elektromobily

Rusové chystají elektrický supersport na základech prototypu zkrachovalé automobilky Marussia

Foto: BenCC BY-SA 2.0
Rusové chystají elektrický supersport na základech prototypu zkrachovalé automobilky Marussia | Foto: Ben, CC BY-SA 2.0

Na technické univerzitě v ruském městě Novosibirsk zahájili vývoj elektrického supersportu. Má být vytvořen na základě jednoho z modelů dnes již neexistujícího ruského výrobce sportovních automobilů Marussia Motors.

Smlouvu o spolupráci podepsali 27. května přímo na kapotě jednoho z vozů Marussia rektor Anatolij Batajev a majitel konstrukční a projekční kanceláře Spektr Andrej Bratenkov. Jejich společným cílem je zkonstruování elektrického sportovního vozu.

Elektrický supersport na konvenčních základech

V rámci spolupráce se plánuje výměna spalovacího motoru za energeticky účinnější elektromotor s vysokým výkonem a vybavení vozidla lithium-iontovými bateriemi. Kompletně bude také vyměněna elektronika vozu. Inženýři očekávají, že návrh elektrického pohonu pro nový model bude vyžadovat asi jeden a půl roku práce.

Klepněte pro větší obrázek 
Marussia B2

Mluvčí univerzity uvedl, že škola disponuje nezbytnými technologiemi a odbornými znalostmi, „aby dokázala prorazit a vytvořit platformu pro rozvoj domácích elektromobilů s vysokými technickými vlastnostmi“.

Původní projekt Marussia zbankrotoval v roce 2014, sedm let po svém založení. Marussia Motors byl první ruskou společností, která se orientovala na výrobu sportovních vozů. V roce 2010 firma získala podíl ve stáji formule 1 Virgin Racing, který byl od roku 2012 přejmenován na Marussia F1. Tým však v listopadu 2014 oznámil ukončení svého působení.

K dispozici je šest prototypů

Po krachu koupila v listopadu 2017 společnost VIP-Service šest prototypů Marussia a oznámila, že hodlá zahájit jejich obnovu. Vedení firmy také chtělo získat práva na značku a obnovit výrobu sportovních vozů na Sibiři nebo v Itálii.

Technická univerzita bude spolupracovat s VIP-Service, která na přestavbu poskytne model Marussia B2 z roku 2009, technickou podporu a výkresy. Po elektrifikaci by měl nový vůz být schopen soutěžit se supersporty Porsche Taycan a Tesla Roadster. Konkrétní parametry prvního ruského elektrického supersportu však zatím nebyly publikovány.

Diskuze (4) Další článek: Facebook chystá vlastní kryptoměnu GlobalCoin. Spustit se má příští rok

Témata článku: Doprava, Rusko, Automobily, Elektromobily, Lithium, Vůz, Sibiř, Supersport, Model, Technická univerzita, Porsche Taycan, Univerzita, Itálie, Tesla roadster, Super, Sportovní vůz


Určitě si přečtěte

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

** Šesti nejpoužívanějším prohlížečům patří 94 % trhu ** Různé „klony“ Chromu slibují lepší funkce nebo jiný design ** Také Firefox má řadu zajímavých odnoží

Lukáš Václavík | 38

Velká datová loupež. Proč mají disky nižší kapacitu, než uvádějí?

Velká datová loupež. Proč mají disky nižší kapacitu, než uvádějí?

** Na disk nikdy neuložíte tolik dat, jak tvrdí výrobce ** Ajťáci si vymysleli vlastní jednotky jako mebibajt ** Zmatky vznikají i kvůli různým výjimkám

Lukáš Václavík | 104

Apple vychrlil novinky: Nové operační systémy a příprava na vlastní procesory

Apple vychrlil novinky: Nové operační systémy a příprava na vlastní procesory

** Apple dnes představuje novinky ** Tradiční keynote v rámci konference WWDC probíhá jen online ** Nové operační systémy, ale i něco navíc

David Polesný | 108