Rusové objevili nové trhliny ve stěnách Mezinárodní vesmírné stanice a varují před jejich šířením

Ruští astronauti nacházející se na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) objevili několik nových trhlin v jejích stěnách. Informovala o tom tisková agentura Reuters.

„Na některých místech modulu Zarja byly nalezeny povrchové trhliny," řekl Vladimir Solovjov, šéfinženýr kosmické společnosti Energia. „To je špatné a naznačuje to, že trhliny se postupem času začnou šířit.“

Připomeňme, že Roskosmos minulý měsíc oznámil, že hladina tlaku v servisním modulu Zvezda klesla kvůli úniku vzduchu. A Solovjov předpovídá, že po roce 2025 posádka ISS zažije doslova „lavinu“ selhání různých zařízení.

Rusko chce ISS opustit už za 4 roky

Podle některých zahraničních médií je však třeba tyto silné výroky brát s určitou rezervou. Mj. totiž může jít o způsob jak odvrátit pozornost od problémů, které nedávno způsobil modul Nauka.

Na druhé straně, nově objevené trhliny – jejichž existenci musí ještě potvrdit NASA – představují další jasný důkaz toho, že životnost ISS se pomalu ale jistě chýlí ke svému konci.

Rusko se tak chce na provozu dotyčné stanice přestat podílet právě ve výše zmíněném roce 2025.

Podívejte se, jak probíhá příprava modulu Pričal:

Diskuze (47) Další článek: Za pět týdnů to vypukne. Windows 11 vyjdou 5. října

Témata článku: Technika, Vesmír, Rusko, Mezinárodní vesmírná stanice, Modul, Trhlina, Zvezda, Šíření, Energia, Roskosmos, OBJ, Klesla, Reuters, ISS, Stěna

Tenhle čip proslavila omezení spojená s Windows 11. Co byste měli vědět o TPM

** Windows 11 budou požadovat, aby měl počítač TPM ** K čemu slouží, jak zjistit, zda jej v počítači máte? **Jak jeho případnou absenci vyřešit?

TPMWindows 11Bezpečnost