Astronauti uvěznění na Mezinárodní vesmírné stanici se dočkali, vyráží pro ně „náhradní“ Sojuz

Oživeno 23. února

Rada konstruktérů RSC Energia doporučila, aby start Sojuzu MS-23, který má na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) vyzvednout astronauty Rubia, Prokopjeva a Petelina, proběhl dnes, tedy 23. února. Uvedla to ruská kosmická agentura Roskosmos.

Toto rozhodnutí přišlo po inspekci chladiče dotyčného Sojuzu, který se momentálně na kosmodromu Bajkonur připravuje na cestu. Odborníci při ní neodhalili žádné poškození.

Živý přenos s českým komentářem Dušana Majera můžete v případě zájmu sledovat zde:

Připomeňme, že podle původního vyjádření Roskosmosu měl být start odložen nejdříve na začátek března. Proč byl nakonec přesunut zpět na únor, bohužel v novém oznámení nebylo vysvětleno.

Půjde-li vše dobře, Sojuz MS-23 se k ISS připojí v sobotu 25. února, tedy krátce před příletem mise Crew-6 společnosti SpaceX. Ta má začít 26.2., respektive 27.2. v 7:30 hodin našeho času.

Pokud jde o osud poškozeného Sojuzu MS-22, ten se podle dostupných informací vrátí na Zemi bez posádky.

Diskuze (25) Další článek: Pohled na molekulární úrovni naznačil, proč psychedelické drogy fungují jako antidepresiva